Bukefalos 28 år!

Kolla klippet: Steve Guerdat tveksam till OS

Han har varit världsetta i evigheter och ridit hem ett OS-guld - men Steve Guerdat uttrycker nu oro för om, och i så fall hur, OS i Tokyo ska genomföras. "Det är komplicerat", konstaterar schweizaren.
 
Respekt:bow::bow::bow::bow:

Sen kan jag förstå att de flesta toppryttare har dilemmat de har ju hästägare och sponsorer att ta hänsyn till och utan dessa så finns det ingen sport på elitnivå kvar. Det är ju den krassa verkligheten.
Ja det får man ju inte glömma heller, han har kommit upp till en nivå då han har lättare att välja själv och ha åsikter och lite gå sin egna väg.
 
Jag tittade på filmklippet och jag tycker det verkar överdrivet. Frågan det gäller är om ett litet fåtal ryttare skall få sin vaccindos något innan andra för att kunna deltaga i ett OS, det kan väl knappast vara någon stor sak med alla de miljoner doser som produceras. Om man verkligen bryr sig är kostnaderna, de resurser som krävs för att anordna OS och den miljöpåverkan spelen medför en långt mycket större sak att diskutera, liksom hela hoppcirkusen för övrigt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Steve Guerdat, olympisk mästare och världsetta under lång tid, är känd för sin kärlek till hästarna och att våga sticka ut hakan - han...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stjärnryttaren Steve Guerdat är skeptisk till sommarens OS. Världsettan i hoppning tycker inte att det känns bra att åka till Tokyo. –...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter otaliga segrar och ett OS-guld pensionerar Steve Guerdat sin Nino des Buissonnets. Han ska avsluta med en sista tävling i Genève...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 144
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp