Kolla Masken

Brukar gå snabbt. Värre med apoteken om en vill beställa sitt maskmedel. 😳 Slut i lager överallt och lång leveranstid. Väntat på kunna avmaska och släppa på bete 😢
 
Skickade förra måndagen, fick svar igår. Odling av stora blodmasken. Själva grundsvaret gick på en dag tror jag.
 
Påminner mig om att jag måste försöka ringa dem. De satte inte någon odling till mig nu sist trots att jag köpt stora paketet🤨
 
Jag är skitirriterad. Jag skickade in i måndags och har inte hört ett pip så måste göra om då antingen posten eller labbet slarvat bort provet. Samt att labbets telefontider är 10-12 på vardagarna är ju bara det ett irritationsmoment i sig :cautious:
 
Jag är skitirriterad. Jag skickade in i måndags och har inte hört ett pip så måste göra om då antingen posten eller labbet slarvat bort provet. Samt att labbets telefontider är 10-12 på vardagarna är ju bara det ett irritationsmoment i sig :cautious:
Maila?
Jag har varit med om, på jobbet annat lab, att provsvar blivit skitsena eftersom de kommit bort i granskningen. De har dock funnits (sett via e-tjänster men som sagt inte slutförda) och så småningom att resultaten kommit. Ett prov är ju inte gratis så jag hade definitivt försök komma i kontakt med dem.
Resultaten jag pratar om ovan blev alltså ett halvår sena och nej vi efterlyste inte vi hade ju svaret och behövde inte det signerade protokollet på just det provet.
 
Jag är skitirriterad. Jag skickade in i måndags och har inte hört ett pip så måste göra om då antingen posten eller labbet slarvat bort provet. Samt att labbets telefontider är 10-12 på vardagarna är ju bara det ett irritationsmoment i sig :cautious:
Om du har appen PreVet så kan svaret kommit där före du får på mailen
 
Maila?
Jag har varit med om, på jobbet annat lab, att provsvar blivit skitsena eftersom de kommit bort i granskningen. De har dock funnits (sett via e-tjänster men som sagt inte slutförda) och så småningom att resultaten kommit. Ett prov är ju inte gratis så jag hade definitivt försök komma i kontakt med dem.
Resultaten jag pratar om ovan blev alltså ett halvår sena och nej vi efterlyste inte vi hade ju svaret och behövde inte det signerade protokollet på just det provet.

Ork int' 😛

Köpte ett nytt KollaMasken och får ta på måndag. Ska dock fota av provnumret ifall det blir nå knas igen 🙈
Om du har appen PreVet så kan svaret kommit där före du får på mailen

Har tyvärr inte det.
 

Liknande trådar

Hästvård min häst hade en svullnad som vi upptäckte för ett par veckor sedan och bestämde oss för att kolla upp. Det visade sig vara ett trauma...
Svar
7
· Visningar
454
Senast: NOC14
·
Hästvård Har en fundering angående mask i markerna. Vi har runt 10 hästar på gården, tre lösdrifter och tre rasthagar. Mestadels unghästar. Vi...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Madick
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
276
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Såg i dag att min gamla hund har mask i avföringen, såg ut som många små vita maskar. Blä. Ska jag köpa något receptfritt i dag eller...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp