Kolla på dvd-film i datorn

CallMeAce

Trådstartare
Jag formaterade min dator för ett tag sen och sen dess går det tydligen inte att kolla på dv-filmer längre. Jag har två luckor att stoppa filmer i. Den första står det "dvd writer & cd writer" på och när jag stoppar in dvd-flmen där och ska öppna filmen i media player så står det något om att en dvd-decoder saknas o det måste man tydligen köpa till när man går in på en hjälp-sida där.

På den andra luckan står det "dvd-rom" och när jag stoppar in filmen där så händer absolut ingenting o datorn hittar inte ens att det är något instoppat där.

Hjälp!
 
Sv: Kolla på dvd-film i datorn

Jag antar att du har Vista då.

Du får nog antingen köpa decordern eller ladda ner en annan spelare.

Jag kör tex VLC nu på mac, men det ska funka lika bra på win, kommer inte ihåg vilka program jag brukade köra på win...
 
Sv: Kolla på dvd-film i datorn

Nu såg jag att det även kostade pengar för XP för decoder från Microsoft.

Men googla på tex: vlc xp

eller försök hitta ett annat program att spela upp med, går lätt att googla på svenska sidor som ger förslag.
 
Sv: Kolla på dvd-film i datorn

Håller på o laddar ner VLC player nu. Hoppas verkligen det fungerar...Blir tokig annars :D Tack för hjälpen!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vi fick ärva en gammal iMac från sambons föräldrar. Utifrån vad jag förstår är det en iMac 11,2. Vi försöker nu återställa den...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: pajaztar
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 340
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 435
Senast: vtok
·
Hästvård Får börja med att säga att hästen är under utredning av veterinär(er). Ska in igen på klinik fredag. Men önskar input och erfarenheter...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
23 827
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp