Kolla sadlen!

SnigelEffekt

Trådstartare
Vad tycker ni? Sadlen ifråga är en Wellington Greenline 17" fit4.

Albumet: http://www.pixbox.se/alb_show_id347269_page1.html

17784826.jpg

17784835.jpg

Den blir lite i framvikt när jag rider, men tänkte det kanske går att stoppa upp lite där tills han breddat sig? För bredda sig kommer han göra.

Sv: Kolla sadlen!

Jag tycker nästan den ser för smal ut :confused: speciellt på första bilden

ser väl inte helt tokigt ut, men tycker inte det är riktigt rätt modell för din häst.. greenline är för fullblodstyper, din häst ser ut att ha noll manke och väldigt bred/platt rygg och det gör att sadeln inte riktigt kommer ner, även om bomvidden är rätt. därför ger den intryck av att vara för smal även om balansen i sadeln ser okej ut.

är det en du funderar på att köpa så avrådar jag, äger du den redan så går det nog bra att rida i den tills du hittar nåt bättre.

Får en "känsla" av framvikt..
Du upplever den inte som lite för svängd?
Den ser ut att hamna "ovanpå" trots att den kanske tom är för vid.

Senast ändrad:

Tycker inte att det ser ut som att den "kommer ner" på hästen riktigt....

Annara ser den väldigt skön och ut...väldigt snygg också...:D

//Domino_s

Tack så mycket för era reflektioner! Det är en jag funderar på att köpa så då är det väl lika bra att låta bli..... :cool:

Jag e så uppriktigt trött på att leta sadel. Antingen så passar dom mig eller så passar dom hästen. Aja, bara o leta vidare :idea:

Jag kan ärligt säga att jag vet exakt hur du har det....det är ett litet hel*ete det här med sadlar....

Min valack har världens dummaste rygg....letade sadel i 2år till honom....:crazy:

Men nu äntligen....:D

//Domino_s

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 241
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet