Kolla upp om någon avlidit?

Sv: Kolla upp om någon avlidit?

Om du på allvar verkligen tror att personen kan ha tagit sitt liv är det helt rätt att kontakta familjen oavsett hur väl du känner dem. Personen kan ju vara på sjukhus också eller det kan ha hänt något annat i familjen. I så fall är ditt motiv att ringa att du är orolig och vill erbjuda hjälp.

Om det istället handlar om att du är rädd för att den här personen som du inte längre är ihop med behöver gå vidare med sitt liv och inte vill ha kontakt med dig, ja, då bör du respektera det självklart. Svaret bör du hitta om du funderar ärligt över vad personen sagt och gjort när ni har haft kontakt med varandra. En person som inte hört av sig, inte ringt tillbaka och som till slut slutat svara alls vill förmodligen inte ha kontakt med dig.
Om personen tagit sitt liv finns det ju inte mycket jag kan göra i detta skedet. Skickade ett mess till hans syster för 2 veckor sedan men har inte fått något svar.

Och nej, det handlar överhuvudtaget inte om att jag är rädd. Jag har inga som helst problem med att respektera att han vill vara i fred om så är fallet. Och nej, jag har tyvärr inte hittat svaret trots att jag funderat på vad som sagts och gjorts. Jag vet att han tagit uppbrottet hårt fast det var över ett halvår sedan det tog slut och vi har fortsatt att vara vänner efter det. Vi har dock haft kontakt minst en gång i veckan, oftast är det han som ringt. Sista gången ringde dock jag, var på väg till sjukhuset (inget allvarligt) och han bad mig ringa upp efteråt. Dock mådde jag dåligt och vi hördes därför bara över mess när han frågade hur det gått.

Det är inte så att han inte hört av sig, inte ringt tillbaka och tillslut slutat svara. Vi har haft en pågående kontakt tills en dag då båda hans telefoner plötsligt är avstängda.
 
Senast ändrad:
Sv: Kolla upp om någon avlidit?

Du har så rätt så. Såg nu att det skrivits att om man ringer så får man "kan inte nås för tillfället". Fick för mig att det var "telefonnumret finns inte längre".

Kan vara lite vanskligt att svara på ett inlägg mitt i natten :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 728
Senast: Hedinn
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 275
Senast: Sassy
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 085
Senast: Inte_Ung
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
771
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp