Kollar ni er skräppost mapp i emailen ?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare gylle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 412

gylle

Trådstartare
Ja som rubriken frågar, kollar ni er skräppost mapp när ni kollar mail ?

Har insett att på sista tiden hamnar nästan all mail både till och från personer man inte tidigare har fått/skickat mail till i skräppost mappen, fruktansvärt frustrerande när det verkar som att de flesta inte kollar sin skräppost mapp.

Speciellt i samband med annonser både om man själv annonserar eller man svarar på annonser så går de nästan alltid till skräpposten nu sista tiden, verkar som de gjort någon rejäl skärpning av vad som "får" komma igenom till vanliga inkorgen och ingenstans går det att reglera detta heller.

Och de flesta verkar fullkomligt omedvetna om att det kan vara en bra ide att kolla skräpposten också. Har haft flera stycken som svarat på en annons jag haft ute flera gånger och undrat varför jag inte svarar (deras mail har jag hittat i min skräppost) och man blir ju fullkomligt frustrerad för det hjälper ju inte hur många gånger man svarar dem om de inte kollar sin skräppost för numera vet jag att det är där svaren hamnar och det går inte att göra ett dugg åt det om inte mottagaren själv valt att lägga till den som skickar på lista över betrodda användare i förväg, vilket man ju inte gör för att man svarar någon på annons.

Så alla om ni inte redan kollar er skräppost, börja kolla den regelbundet nu för det är väldigt frustrerande att skicka mail som inte blir lästa.

Sv: Kollar ni er skräppost mapp i emailen ?

Jag kollar den ibland. Kanske en gång i veckan. Det brukar dock bara hamna just skräp i den.

Måste säga att jag inte känner igen problemet. Har inte känt av dessa problem med outlook/hotmail i alla fall...

Det är outlook/hotmail som verkar ha det största problemet med detta. Har själv outlook/hotmail och det är främst när andra också har dessa som detta händer. Är det några mail som kommer och går som de skall via vanliga inkorgen när det handlar om "okända" människor så är det alltid från folk som inte har outlook/hotmail.

Har själv funderat skarpt på att testa gmail istället om det funkar bättre det är bara så segt att ha flera olika mailkonto man måste kolla och mitt vanliga är väl inarbetat under väldigt många år.

jag kollar varje gång det finns något i den mappen, ytterst sällan något hamnar fel där för mig.

Jag har alldeles nyligen fattat att det hamnar en hel del där. Viktiga saker t.o.m. Så ja jag kollar där numera.

Har Outlook, kollar skräpposten varje dag, har aldrig fått något annat än just skräppost där.

Jag kollar skräpposten varje dag i stort sett. Är mest skräp där.

*knapplån*

Outlook i Mac, aldrig något i min skräpmapp. Men mycket borde nog vara där...

Kollar skräpet någon gång i veckan. Har ytterst sällan hänt att fel mejl hamnat i skräpet. På sin höjd är det nyhetsbrev från företag jag handlar från som är mest icke-skräp, men det är ju skit samma.

Kollar alltid mejlen på mobilen men loggar in på datorn då och då, för man vet ju ändå aldrig.. (Kan inte se skräpmappen i telefonen).

Jag har alldeles nyligen fattat att det hamnar en hel del där. Viktiga saker t.o.m. Så ja jag kollar där numera.

Har det även för dig börjat på senare tid ?

Tidigare hade jag aldrig problem med detta men numera är det helt hopplöst framförallt efter att man blev klok på att mail man skickar ofta hamnar i den förbaskade mappen som så många inte kollar (eller inte ens kan kolla från telefonen) dessutom väldigt frustrerande när man bara har mailadressen att ta kontakt med personer man vill ha tag på .

Kollar ungefär varannan dag. Vet jag att jag väntar ett viktigt mail eller liknande så kollar jag oftare. Mest är det skräp som hamnar där men det har hänt att jag har missat vissa viktiga mail.

Kanske ska tillägga att jag har hotmail.

Senast ändrad:

Jag har gmail, aldrig kollat den mappen innan.
Har en köpes annons ute på hästnet och har varit lite konfunderad över bristen på svar. Tills häromdagen då jag såg skräppostmappen, fullt av meddelanden.
Så problemer är även hos gmail.

Ja nästan alla svar från hästnet hamnar i skräpposten! Så har det inte varit tidigare.

Ja nästan alla svar från hästnet hamnar i skräpposten! Så har det inte varit tidigare.

Japp det är där jag har annonserat också det knepiga är att även svaren man svarar på dessa skickas till mottagarens skräppost i de flesta fall och det verkar nästan ingen vara medveten om.
Uppdaterade annonsen och lade till en uppmaning att kolla skräppost mappen om de inte fått svar på sina mail och tog ett par timmar sen kom det ca 10 återkopplingar på svar jag skickat iväg innan som svar, så man kan ju gissa var de hittade dessa.
Skitkul när man har flera intresserade att man tappar dem för att inte mailen kommer fram som de skall.
Missade en sak jag skulle köpa häromdagen pga samma sak säljaren fick inte mitt svar och sålde därför till en annan för hon trodde jag ångrat mig, då var det faktiskt blocket så verkar som att mailkontona bestämt sig för att bråka med annonssidorna. Skitkul ju.

Ändra dina inställningar då! Det går ju att ställa in vad som hamnar i skräppostmappen. Har man att alla okända adresser hamnar där så blir det givetvis lite knepigt om man har lagt ut nån annons nånstans.

Jag skulle just säga det. Man styr själv vad som hamnar i skräpposten genom sina inställningar. Eftersom jag har den strängaste i ställningen där alla okända adresser hamnar i skräpet så kollar jag min skräppost minst varannan dag.

Det hjälper inte.
Jag har sett över dem men det blir samma sak, några släpps igenom men det mesta hamnar i skräpet.

Sen hjälper ju inte det när folk inte får mina svar heller :-/

Nope finns inga inställningar att ändra den är inte inställd för att skicka alla jag inte godkänt som betrodda till skräpposten utan den är inställd som den skall att den skall skicka allt utom känd skräppost till inkorgen men den gör inte det.
Och det är som sagt långt ifrån bara jag utan mitt största problem är att det hamnar i skräpposten hos mottagarna, jag vet ju om problemet och kollar skräpposten också hela tiden nu men andra vet uppenbarligen inte det och kollar därför inte sin.

Var inne på deras forum man kom till via hjälp länken just för att kolla om det var någon annan inställning man kunde ändra och det var väldigt tydligt att det inte var något som bara drabbat mig på senare tid för där var sida upp och sida ner med frågor från användare om samma sak och deras enda råd för att lösa det var att lägga till varje användare manuellt som betrodd kontakt och även be mottagaren göra samma sak. Det är ju dock inget som fungerar när det handlar om tillfälliga kontakter som typ på annonser.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
738
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 899
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 194
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 303
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka