Kolmården...

Bukefalos 30 år!

Snubbelfot

Trådstartare
...funderar vi på att åka till nästnästa helg, sista öppethelgen för säsongen. Aldrig varit där innan, på karta/satellit ser det ut att vara rejäla avstånd att promenera. Men hur pass kuperat är det?

Det är backigt som sagt! Packa vagnen med så lite som möjligt...

Vi ska också dit den helgen. Vi funderar på om vi ska skippa vagnen pga backarna, men det är ju skönt att ha den att köra matsäck osv i också så att man slipper bära...

Det är backigt som sagt! Packa vagnen med så lite som möjligt...

Vi ska också dit den helgen. Vi funderar på om vi ska skippa vagnen pga backarna, men det är ju skönt att ha den att köra matsäck osv i också så att man slipper bära...
Murphy säger att skippar man vagnen så får man bära varsitt barn istället... :meh:

Men då tar vi nog Thulevagnen istället för Mountain Buggyn, den rullar åtminstone lättare.

Murphy säger att skippar man vagnen så får man bära varsitt barn istället... :meh:

Men då tar vi nog Thulevagnen istället för Mountain Buggyn, den rullar åtminstone lättare.

Haha ja så är det ju! Men lite bättre förutsättningar för oss tror jag. Det är otroligt sällan yngsta vill åka vagn och ännu mer sällan på ett sånt här ställe. Han har två äldre syskon som han mycket hellre hänger på än sitter kvar i vagnen.

Men lite beroende på hur vädret ska bli så kommer jag nog ändå inte orka kånka runt på matsäck och regnkläder eller vad som kan behövas. Då känns vagn rimligt även utan barn i :p

Vi ska vara där två dagar. Första dagen är det jag och min kusin tillsammans med våra fem barn mellan 1 och 10 år. Andra dagen tillkommer ytterligare fem vuxna. Funderar lite på om jag och kusinen ska spendera dagen på Vildmarkshotellet och vila upp oss då istället 🤣

Vi var där sista öppet helgen ett år och det var magiskt bra!
Skönt väder, lite folk och i princip inga köer!

Jag säger vagn! Så mycket lättare med vagn än försöka motivera barn att gå i backarna.

Ska se om vi har tid i år 😃

Vi har varit där med vagn flera gånger och det går hur bra som helst, skönt att ha något att lasta i och kunna stoppa i ungen en stund när benen är trötta. Jag rekommenderar att även åka dit på Halloween och på julen, det är supermysigt!

Hade absolut haft vagn men så har jag en gaaaanska lat snart 4åring.

För övrigt - helt rätt att åka dit. SÅ trevligt.
Rekommenderar verkligen vildmarkshotellet också även om det är dyrt.

Mycket backar och kuperat, vi har varit där både i sommar och förra sommaren med tvillingarna och stora barnet. Haft med dubbelvagnen, mest för packning (typ picknick och regnkläder) men även för vilopaus. Vi har haft vår thule vagn :) har gått bra!

...funderar vi på att åka till nästnästa helg, sista öppethelgen för säsongen. Aldrig varit där innan, på karta/satellit ser det ut att vara rejäla avstånd att promenera. Men hur pass kuperat är det?
Jag tycker att det ser ut som att det är öppet på helgerna hela oktober. Eller missar jag något?

Liknande trådar

• Tips om brunst!
  • Att lära barn att slåss
  • AITAH?
  • Barnrum

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat