Kom ihåg att viktigaste är utrustningen till dej själv

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare birken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 974
B

birken

måste man verkligen ha sadel?jag rider alltid barbacka på min häst!!!de går jättebra förutom att jag känner mej lite osäker ibland i snäva svängar å så...mina kompisar klagar ofta på att jag skumpar för mycket men de klarar nog min lilla häst!!!måste man ha sadel vad för nån i såfall??mina föreldrar har nog inte råd me nån heller...vi köper inte så mkycket utrustning till min häst..vi köper mest ridkläder till mej för det är ju de viktigaste att man har rätt utsrustning till sig själv,ellerhur?!

Sv: Kom ihåg att viktigaste är utrustningen till dej själv

det är inte bra att rida utan sadel för ofta eftersom det blir fel trycker över hästens rygg.. sadeln gör så att tycket belastar hela ryggen o inte bara en del..

Jag håller inte med, jag köper hellre bra saker till min häst och sen får jag väl fixa något som duger åt mig själv. Men nu råkar det vara så att jag har fina saker både till mig själv och till hästen :D

Men som fille skriver, en sadel är till för att fördela trycket. Speciellt om du skumpar mkt är det bra att du ahr något som tar upp de värsta stötarna och skonar din hästs rygg.
Sedan så tycker ju jag att det är betydligt bekvämare med sadel än utan...

Tog du verkligen det där inlägget på allvar Kitten?

Jag har faktiskt träffat på småtjejer som har sagt liknande saker ;) Precis som jag har träffat på folk som inte förstår vitsen med en sadel..

Vad tycker du är så kul i att skriva "falska" trådar?

Åh herregud. Vilken värld vi lever i. Men i detta fallet så står det att trådskaparen faktiskt är avstängd, så det ger en "hint" om vad personen kan ha skrivit i övrigt här på Buke..

Jo, jag såg det sen ;) Jag kollade också personens andra trådar och hon är nog inte så seriös, nej ;)

Såklart! Med fina ridkläder kommer man till OS - oavsett vilken häst man har, och oavsett vilket foder man ger hästen (den kan t o m få halm istället för hö!):D

Immer

birken skrev:
måste man verkligen ha sadel?jag rider alltid barbacka på min häst!!!de går jättebra förutom att jag känner mej lite osäker ibland i snäva svängar å så...mina kompisar klagar ofta på att jag skumpar för mycket men de klarar nog min lilla häst!!!måste man ha sadel vad för nån i såfall??mina föreldrar har nog inte råd me nån heller...vi köper inte så mkycket utrustning till min häst..vi köper mest ridkläder till mej för det är ju de viktigaste att man har rätt utsrustning till sig själv,ellerhur?!

Jag kan väl säga, att jag nästan är uppvuxen på hästryggen....när jag var liten visste jag knappt hur en sadel såg ut, tävlade både terränghoppning och va med på hurbertusjakter utan sadel.....sitter man inte och hoppa o skumpa, så tro inte jag att pållarna ta stryk, det gjorde inte mina iallafall:D
Men nu för tiden rider jag mestadels med sadel.......;) Måste ju ha sadel när man tävla...nu för tiden:D ;)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil... 2
Svar
37
· Visningar
6 874
Senast: IngaLena
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: videnlis
·
F
Utrustning Va en tjej som addade mej på internet för hon va intresserad av att köpa min prestige sadel.. Jag förklara att en fjording e svår, de... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 566
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag... 2
Svar
32
· Visningar
3 324
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka