Bukefalos 28 år!

erfarna kan ni stå bakom mej?

Sv: erfarna kan ni stå bakom mej?

En häst mår inte bra av en sadel som är dyr utan en sadel som passar.
Jag har träffat några hästar som faktiskt passat i en billig Börjes specialare & inte har de varit sneda heller.

Alla sadlar kan vara sneda, alla märken, ett märke där snedhet är väldigt vanligt är tex Stübben & den klassas ju inte som en lågprissadel direkt.
 
Sv: erfarna kan ni stå bakom mej?

ett märke där snedhet är väldigt vanligt är tex Stübben & den klassas ju inte som en lågprissadel direkt.
[/QUOTE]

Du skämtar nu va? Har aldrig sett en sned Stubbensadel i hela mitt liv. Det måste vara grymot ovanligt.
 
Sv: erfarna kan ni stå bakom mej?

Jag har sett alldeles för många.
Det var även ett reportage i en hästtidning där det visade sig att det inte var direkt ovanligt att stübben var sneda redan när de kom från fabrik, där fanns även bild med på en av dessa sadlar.
Så det är inte ett av mina favoritmärken om man säger så.
 
Sv: erfarna kan ni stå bakom mej?

tycker det låter väldigt underligt. Jag säger inte alls att du har fel, men jag har inte sett en sned Stubben på över 30 år och känner ingen som stött på det heller. Enligt sadelmakaren jag konsulterar i sadelfrågor är det ett av de mest pålitliga märkena på marknaden. Däremot har hon fått felaktiga leveranser av endel andra märken som har fått gå tillbaka direkt. Så just Stubben känns konstigt att ta upp i det här sam´manhanger. Det finns andra märken som nästan borde kommit på tal.
 
Sv: erfarna kan ni stå bakom mej?

Finns säkert "skräp" i alla märken.
Stüben har jag själv råkat illa ut med eller hur man ska säga.


Men som sagt. Skit finns det säkert lite här och var.
 
Sv: erfarna kan ni stå bakom mej?

Sadlar är ju hantverk ( oftast) och det är naturens gång att det kan bli fel någon gång.
(Men att säga att det är väldigt vanligt att Stubben har problem stämmer inte alls med min erfarenhet)
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
885
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
661
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 697
Senast: caballus
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 689
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Vilken ras passar mig?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Bygga flyttbar ligghall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp