Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad finns det för olika?
Jag har mest sett happy mouths modell, den verkar passa bra iom att det är korta skänklar. Men, alltid dett men... Tror det kommer bli för litet för min storsnok till häst.
Vad har ni prövat för olika modeller?
Jag har ett Nathe kombinationsbett, hästen jag köpte det åt trivdes utmärkt på det.
Fick även plats med ett stort fårskinnsludd över nosdelen. Dock bytte jag ut remmen under käken som var för kort.
Jag har Globus kombinationsbett, har ganska långa skänklar. Har fått modifiera det något bara så det skulle passa min häst, det är ganska stort. Kostar i stil med det bettet du nämnde.
Skall du ha ett kombinerat som fungerar som det skall så måste det ha "utväxling" mellan hack och bett vilket nathe och sprenger bla har tyvärr är alla av den typen dyra. De billiga som globus och applemouth varianten utan denna utväxling knäcker sig när de används och det är ingen höjdare varken för hästen eller för att få den effekt man tänkt sig när man tar i dem prova att hålla i det och ta i en skänkel så får du se hur de uppför sig. Endast med exakt jämnt tygeltag uppför de sig som de skall det är bara lite svårt att svänga utan att ta mer i ena tygeln.
Okej. Men att betala flera tusen känns helt vansinnigt. Kan inte kosta så mycket att tillverka o betala en massa för ett märke har jag ingen lust med.
Blir att göra ett eget istället :-)
Kropp & Själ
När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...