Kombinera omeprazol och Novalucol??

Precis :)

Går man med långvarig katarr kan det bli magsår. Jag åkte in förra hösten med blödande magsår, blev inte bra och fick åka in i början av denna vår då det hade blivit sår och irriterat (nedre magmun svullnade så det blev helt täppt). Jag kan inte påstå att jag mådde särskilt dåligt innan jag blev asdålig så därför ska man vara observant.
Magsår får man ju av helicobakter pylori bakterier. Man kan ju även få gastrit (katarr) av den bakterien, men jag tvivlar på att jag har utan när jag säger "magkatarr" så menar jag dyspepsi som kommer av stress. Jag är utredd med gastroskopi och koloskopi för ett antal år sedan för just liknande problem och fick diagnosen funktionell dyspepsi, vet inte om syradämpare kommer hjälpa alls, men jag testar.. Det som behövs är en livsstilsförändring som fick mig frisk förra gången. Lättare sagt än gjort då jag blev arbetslös nyligen med stress och mer ångest som resultat och ska börja nytt arbete på måndag som gör mig ännu mer nervös och stressad.
 
Magsår får man ju av helicobakter pylori bakterier. Man kan ju även få gastrit (katarr) av den bakterien, men jag tvivlar på att jag har utan när jag säger "magkatarr" så menar jag dyspepsi som kommer av stress. Jag är utredd med gastroskopi och koloskopi för ett antal år sedan för just liknande problem och fick diagnosen funktionell dyspepsi, vet inte om syradämpare kommer hjälpa alls, men jag testar.. Det som behövs är en livsstilsförändring som fick mig frisk förra gången. Lättare sagt än gjort då jag blev arbetslös nyligen med stress och mer ångest som resultat och ska börja nytt arbete på måndag som gör mig ännu mer nervös och stressad.

Man kan få magsår endå. De har tagit prover flera gånger på mig och aldrig haft bakterie trots magsår. Däremot är det väl tveksamheter kring om stress kan ge magsår men långvarig katarr är inte bra och det är den enda anledningen läkarna kunnat ge mig till varför jag fick sår. Men har de gjort gastroskopi på dig så är du iallafall utredd sedan innan och det är ju bra.

Men som sagt, vet du anledningen till problemen så hoppas jag att du kommer trivas på nya jobbet och att problemen försvinner fort.
 
Man kan få magsår endå. De har tagit prover flera gånger på mig och aldrig haft bakterie trots magsår. Däremot är det väl tveksamheter kring om stress kan ge magsår men långvarig katarr är inte bra och det är den enda anledningen läkarna kunnat ge mig till varför jag fick sår. Men har de gjort gastroskopi på dig så är du iallafall utredd sedan innan och det är ju bra.

Men som sagt, vet du anledningen till problemen så hoppas jag att du kommer trivas på nya jobbet och att problemen försvinner fort.
Det lät inget vidare det där, hade du inflammation i magsäcken (gastrit )när dom gjorde gastro? Eller hade du precis som jag "magkatarr" (dyspepsi)? Anledningen till att jag frågar är för de kan vara intressant å veta om det bara är vid gastrit som det kan utvecklas till magsår
 
Det lät inget vidare det där, hade du inflammation i magsäcken (gastrit )när dom gjorde gastro? Eller hade du precis som jag "magkatarr" (dyspepsi)? Anledningen till att jag frågar är för de kan vara intressant å veta om det bara är vid gastrit som det kan utvecklas till magsår

Kommer inte ihåg vad det stod men det var sår som sagt. Hade gärna gjort gastron innan det blev sår men jag sökte inte vård förrän jag kräktes kaffesump :idea:

Så jag kan inte svara på frågan tyvärr.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 206
Senast: iNTOHiMO
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 439
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 246
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 936
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp