Kommer betskörden bli normal trots torkan?

Nej det kommer den inte. Grannen sa att dem är typ knytnävsstora just nu, dem borde vara mycket större än så.
 
Nej det kommer den inte. Grannen sa att dem är typ knytnävsstora just nu, dem borde vara mycket större än så.
Tack! Jag blev så förvånad idag när min lokala foderhandlare menade att betskörden skulle bli helt normal och att det bara var nu innan skörden som det var begränsningar på hur mycket de fick hem i taget. Jag fick det inte att stämma för jag tog förgivet att torkan såklart har påverkat betornas möjligheter att växa med och då verkar det ju som att jag tyvärr har rätt.
 
Det är nog väldigt lokalt. Här är betorna fina och stora, men här var det bra spannmålsskörd också.

Men de vattnas här, massor, tydligen är grundvattnet så högt och i stort sett helt okänsligt för påverkan just här. Trist att kommunen bygger industriområde på förstklassig jordbruksmark då...
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Torkan gör att gräset växer dåligt hos oss och jag har erbjudit en granne att släppa sina kor i min sommarhage - som vi har för lite...
Svar
4
· Visningar
1 528
Senast: Migo
·
Foder & Strö Min häst hade lyckats rymma från boxen inatt och nu under kvällen upptäckte vi att han kommit åt en tunna med torr mash som han ätit ur...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: Robina
·
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: FUNNY
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
541
Senast: Elvasaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp