Kommer JW inte kunna användas inom tävling efter 2014???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Julaj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 096
J

Julaj

Hej! Jag funderar på att köpa en ny hjälm som många andra och mitt val skulle ha varit en Charles Owen JW men sen läste jag slumpmässigt någonstans att man inte skulle kunna tävla med dem efter 2014. Jag kastade mig ut på nätet och kollade runt men jag hittade inte något angående detta! :confused:

Så jag undrar om någon kan länka sidor där jag kan läsa om detta?

Sv: Kommer JW inte kunna användas inom tävling efter 2014???

Om du menar att det skulle vara pga loggan bak på hjälmen så tror jag inte du behöver oroa dig. Är 99% säker på att jag läst ett uttalande från SvRF att det inte gällde hjälmar (bl.a. Tror även det stod att loggo-regeln inte heller gällde träns och sadel och ev. benskydd).

http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2012/06/Mom151tillatetmedtillverkarmarkningiSverige/
Här finns info om tillverkningsloggor, dock inte just det som jag referar till ovanför.

http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2011/12/TillfalligfrysningavMom1512/
Här kan du oxå läsa om vad som kommer gälla och om hjälm står det

Hoppning
1.3.3.5 Ridhjälm 125 cm² mitt på hjälmen (max 25 cm lång och 5 cm bred) *
* i samtliga discipliner inom Svenska Ridsportförbundet får även godkända hjälmar med befintlig tillverkarmärkning användas

Senast ändrad:
Sv: Kommer JW inte kunna användas inom tävling efter 2014???

Jaha så det handlar om JW loggan! Tack så mycket för hjälpen :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
772
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 927
Senast: lilsan
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 897
Senast: mowglieee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka