Kommer mina katter klara av en flytt?

Eliin_87

Trådstartare
Har lite funderingar om hur katter klarar av att flytta?
Jag har två stycken katthonor på 2 år som är otroligt sociala mot mig men lite mer skeptiska mot nya människor,speciellt killar.
När min pojkvänn kommer hem till mig så går den ena undan och kikar bara fram då och då, Den andra kan hoppa upp i soffan och lukta lite på honom och ibland får han klappa henne lite.

Nu har vi börjat prata om att flytta ihop och jag undrar hur mina katter ska klara det? Kommer dom kunna vänja sig med honom? Han har en litet son på 2 år också..

Tanken är att dom först ska få bo i hans kök som är rätt stort så dom får vara ifred från barnet och känna sig trygga.
Funderar också på om det är en bra idé att ta med mig katterna och bo där i nån vecka för sen ta hem dom till mig igen? Vill inte lämna dom ensamma hemma med bara tillsyn i 1 vecka.. Vill inte heller att dom ska bli stressad och må dåligt..

Många frågor och funderingar,Ber om ursäkt om det är lite luddigt skrivet :P

Liknande trådar

Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Tualma
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 241
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 391
Senast: ameo
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka