Kompaktkamera

Emtherlia

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en ny liten kompaktkamera, jag har redan en systemkamera, men tycker att den är för stor för att ta med på fester och liknande.

vill därför fråga om någon här har vet om en bra kompaktkamera som ni kan rekommendera?

Krav:
Zoom, minst 3x
Ha bildstabilisator
Gärna ansiktsigenkänning
Någorlunda billig
Enkel

Några förslag?:laugh:

Kan denna vara bra?
http://www.pricerunner.se/pl/29-1078827/Digitalkameror/Fujifilm-FinePix-F100fd-Black-priser
 
Sv: Kompaktkamera

Fuji F100FD är mycket bra! Den har ett bra och skarpt objektiv (Det är Fujifilm som gör Hasselbladhs objektiv sedan ett bra tag) och till skillnad från många andra kompakter så har den bra prestanda på högre iso, så du kan ta festbilder utan blixt eller med högt iso och blixt för coola balanserade bilder med schysst blandljus. Rekommenderas starkt!
 
Sv: Kompaktkamera

Ixus är bra, förutom att de faktiskt är riktigt usla på högre isotal, faktum är att de är dåliga redan vid iso 200 och det är inte bra, men kör man alltid på lägsta iso är de skitbra.
 
Sv: Kompaktkamera

Ja, de är mycket bra! Om ljuset inte tryter!
 
Sv: Kompaktkamera

Jag skulle tro att "festkamera" innebär blixt till större delen. Och vill man ranta runt på dyrare än en ixus under fest?
 
Sv: Kompaktkamera

Då "ixus" kan kosta upp till 4000 medan F100FD kostar cirka 2.6 så innebär det ju en skillnad. Faktum är att Ixusarna är bra kameror, men usla på iso. Jag som har jobbat som mingelfotograf kan meddela att det ofatst innebär blixt i kombination med höga isotal för en skön stämning och blandljus.
 
Sv: Kompaktkamera

Panasonic Lumix, flera olika modeller, är i mina ögon överlägsna kompaktkameror. Kolla upp dem. TZ7 eller LX3 kanske vore bra alternativ?
Själv föredrar jag FZ28, men den är lite för stor för att passa som festkamera.
 
Sv: Kompaktkamera

LX3 är extremt bra, grymt dyr för en kompakt också. Ett av kraven var någorlunda billig, tyvärr.
 
Sv: Kompaktkamera

4000 känns lite för dyrt för mig, med tanke på att jag redan har en annan kamera:)
 
Sv: Kompaktkamera

Mmm... hmmm kanske Olympos? Har en sån som bara kostade 99euro ( vet inte vad det är i kronor :D mn billigt endå) Funkar skit bra inte någo problem, mn fråga inte vad för märke:confused:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 033
Senast: Lii
·
R
IT & mobiler Jag funderar på att köpa en ny kamera till mig själv i julklapp. Var inne lite snabbt på Elgigantens hemsida och upptäckte att jag är...
2
Svar
25
· Visningar
2 747
Senast: Raderad medlem 6459
·
IT & mobiler Jag är en riktig novis på kameror, jag har med stor möda lyckats komma på vad optisk zoom och megapixlar är först nu ;) Jag har tänkt...
Svar
6
· Visningar
1 045
Senast: Elisabethh
·
IT & mobiler Jag ska köpa ny kamera och vill (förstås) ha en så bra kamera till ett så lågt pris som möjligt. Med ett maxpris på 1500 kronor så är...
Svar
1
· Visningar
1 008
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp