Kompetensbeviset för transport av häst

cutty

Trådstartare
Har äntligen kommit mig för att genomgå kursen. Beviset kom i form av ett A4 papper.
Är jag skyldig att alltid ha detta med mig? Hade ju varit lättare/bättre med ett inplastat kort, modell kreditkort.

Vad händer om detta ej är med på resan? Någon som blivit stoppad?

Sv: Kompetensbeviset för transport av häst

Hmm, konstigt..när min andra hälft tog det så fick han ett rött plastkort i VISA kortsstorlek??

Aha...jag tror den mannen var på anordnades genom...jaaa, var det LRF eller typ vägverket? Sorry nu kom jag inte på det ens...:o

Ja, du skall ha med det på resan samt dra ut på nätet planerad färdbeskrivning, restid och vilka hästar du skall köra, planerad rast etc...Finns på Jordbruksverkets hemsida, samt att du måste ha hästarnas pass med dig.

Vi har aldrig blivit stoppade varken i Sverige eller utomlands...Ännu...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 601
Senast: lizzie
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 693
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka