Jamtland

Trådstartare
Någon som testat att ha nötkreatur och grisar tillsammans? Ungdjur av SRB/Jersey-korsning och vuxen Linderödssugga.
 
Någon som testat att ha nötkreatur och grisar tillsammans? Ungdjur av SRB/Jersey-korsning och vuxen Linderödssugga.
Japp, vi hade avelsgalten med kossorna i många år då han inte betäckte.
Separera inför eventuella kalvningar men annars inga problem, stängslet på "alla" höjder bara 😉
(Förutsatt att grisen har andra grisar att snacka med, så inte nöten är enda sällskapet då såklart)
 
Japp, vi hade avelsgalten med kossorna i många år då han inte betäckte.
Separera inför eventuella kalvningar men annars inga problem, stängslet på "alla" höjder bara 😉
(Förutsatt att grisen har andra grisar att snacka med, så inte nöten är enda sällskapet då såklart)
Jodå, vi har tre små gyltor (som suggan inte är släkt med) som gåri hagen bredvid. Vi har blivit avrådd från att släppa in suggan till dem men vill inte att hon ska gå själv. Hon gick med sin mamma tills förra helgen då vi var tvungna att ta bort mamman.
 
Jodå, vi har tre små gyltor (som suggan inte är släkt med) som gåri hagen bredvid. Vi har blivit avrådd från att släppa in suggan till dem men vill inte att hon ska gå själv. Hon gick med sin mamma tills förra helgen då vi var tvungna att ta bort mamman.
Är gyltorna mycket yngre/mindre? Eller varför inte släppa ihop?
Tillräckligt med utrymme (i hage och hus samt vid matning) och ordentliga stängsel så brukar det gå fint att släppa ihop grisar :)
Men är det stor skillnad i ålder, ev karantän eller så kan man ju låta dem bekanta sig på lite avstånd först :)
Linderöd är finaste grisarna 😍
Vi hade vissa år även smågaltarna inne hos pappa gris och kossorna, det har gått fint. Grisarna har självklart bestämt över kossorna, ser lite roligt ut när smågrisar tuffar fram och flyttar på kossorna för att komma först till godbitar eller gos med folk 😊
 

Liknande trådar

Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 280
Däggdjur Vi har haft två kaninsyskon tillsammans i sitt hägn i 11 år. Igår dog den ena. :cry: Jag har hela tiden sagt att när en dör får den...
Svar
13
· Visningar
1 521
Senast: Blyger
·
Samhälle För jag fattar inte. Om en 15-åring begår ett grovt kan man inte dömas till fängelse om jag har fattat det rätt för då ä man inte vuxen...
Svar
8
· Visningar
1 004
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 496
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp