P

Ponnytokig

Börjar bli en aning orolig angående komvux.
Får man gå där om man ska läsa upp betyg eller ska de ta bort den möjligheten? Har hört ett envist rykte att man endast får gå på komvux om man har fått ig och vill få bättre eller om man startar en helt ny kurs :confused:

Beror på din kommun. Här i Göteborg får man inte gå på komvux alls om man har 3-årig gymnasieutbildning oavsett om man har läst ämnet förut eller inte.

Beror nog på vart man bor då, för här är det inga som helst problem att få läsa på komvux. :)

Det beror på var du bor. Här i Lund får man inte läsa kurser som man redan har G eller högre i, men i Malmö för man även läsa kurser som man redan har G i.

Här säger de att man inte får läsa kurser man fått G el mer i (fast iofs har det nog mest gällt höjning från VG till MVG som vi har frågat om). Men ändå verkar det finnas folk som jag vet har G i kurserna de läser som går där...

brukar bara vara kinkigt om man har VG i ämnet men det kan gå om det finns platser över...

Liknande trådar

Hästmänniskan Osäker på hur jag skal lösa det har... Sorry for min dårlig svenska skriving. Har en haflinger ponni som är strässad ved fodring. Ute... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 588
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 702
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 283
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 428
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Fjärilar!
  • Dalmatiner