Königs eller Cavallo??

trygga_rut

Trådstartare
Hej, jag kan inte bestämma mej!
Jag är ute efter en dressyr stövel, det behöver inte vara den värsta modellen.:angel:
jag vill ha era åsikter om dessa två stövlar!
hållbarhet, passform, bra stöd, bekväma mm
tack på förhand :)
kan tillägga att jag har breda vader och höga vrister:smirk:

Sv: Königs eller Cavallo??

Jag har Königs, mina är säkert 15 år gamla och fungerar fortfarande jättebra. Stabila och sköna tycker jag, men jag vet ju inte hur de nyare modellerna är. Men håller de samma kvalitet som förr så håller de läääänge.

jag har ett par cavallo piaff som jag ärkanonnöjd med haftett dom tre-fyra år nu.Bästa köpetjag gjort

Hej! Jag har ett par Königs Sir, med dragkedja framtill. jag gillar königs bäst, cavallo är för trånga över vristen tycker jag.

jag har både två.

Königs Sir, dragkedja fram super bäst!!! jätte fint läder på insidan stånhårda på utsida. Perfekta dress. stöveln.

Cavallo inte lika nöjd. de e för mjuka i vristen och för små, svåra att få på å av.
ej lika fint läder.
går ej att få jätte glansiga

Jag har ett par königs som är 12 år gamla. Jag sköter dem väldigt noggrannt så de ser fortfarande ut som de är nästan nya. Jag har lite breda korta fötter och därför passade mig königs bättre än Cavallo. Och jag gillade lädret bättre.
Jag gillar mina Königs otroligt mycket och jag tror inte att du blir besviken om du köper av det märket.

jag har både två.

Königs Sir, dragkedja fram super bäst!!! jätte fint läder på insidan stånhårda på utsida. Perfekta dress. stöveln.

Cavallo inte lika nöjd. de e för mjuka i vristen och för små, svåra att få på å av.
ej lika fint läder.
går ej att få jätte glansiga

Men att det inte blir jätteglansiga är ju för att man kan välja mellan matt och glansig. Dina kanske inte hör till den glansiga kategorin.

TS: Såg att du redan hade bestämt dig för Königs men jag vill ändå slå ett slag för Cavallo. Mina är hårda på utsidan och mjukare på insidan. Dragkedja framtill, det är ett tillval som man kan göra på alla deras stövlar. Jag har höga vrister och breda vader och jag tycker att Cavallo var mycket skönare än Königs men egentligen tror jag inte att det spelar så stor roll. Båda är bra stövlar.

Min är måttbeställda exakt efter mina mått och de sitter så klart som handen i handsken men billiga var de inte, ca. 6,000 spänn.

Mina gamla stövlar är också Cavallo och dessa hade jag i 14 år.

tycker cavallo. de är sköna mjuka och snygga. bra kvalité om man sköter dem och du kan få dem till ett bra pris.

Tycker man får vad man betalar för, Cavallo gör bra bruksstövlar, Königs är snäppet bättre och snäppet dyrare.

Fast det där håller jag inte med om:D

Här i Sthlm kostar de lika, kanske Cavallo t.o.m var lite dyrare.

Königs VAR bättre förrut fast de har tappat på senare år enl. återförsäljare jag har pratat med. Det var väl inte så lätt att sälja svindyra stövlar till ridskole elever så man var väl tvungen att sänka priset och kvalitén.

Men som sagt huvudsaken är att man själv tycker stöveln är skön och att den passar det är ju man själv som ska ha den:D

Mina gamla Cavallo har jag haft i 14 år och de är fortfarande fina, har ridit i dem i princip varje dag den senaste 9 åren.

Jag har ett par Cavallo. Jag tycker inte särskilt mycket om dem. De är i och för sig 16 år gamla nu, men de har varit sladdriga i lädret hela tiden. Smaken är väl olika men jag vill ha kraftigare läder i mina stövlar. På insidan är lädret lövtunnt nu. Mina gamla Lux var inte hälften så tunnslitna på insidan och ändå använda lika länge. jag köper inte Cavallo när det blir nya stövlar nästa gång. Men: Mina är ju så gamla att Cavallos stövlar nuförtiden kanske är av helt annat läder?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
6 092
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hej! Har funderingar på att köpa ett par Königs stövlar men vill beställa över internet, då det är mycket billigare och finns tyvärr...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Equilina
·
Dressyr Nu behöver jag hjälp! Dags för nya stövlar men vad ska man välja?! Det finns ju en uppsjö av märken, de jag kommer på är (fyll gärna...
Svar
11
· Visningar
3 222
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka