Jag hittade inget i Sverige eller Danmark.
Tittade lite vad som fanns Tyskland, hittade en godkänd avelshingst nere i Bayen och 2 tarpan-hingstar i norra Tyskland. Om du vill skaffa egen hingst fann jag några till salu i Tyskland allt från 1 åringar som levt i halvvilda flockar till en 6-åring. priserna verkar ofta ligga på 5-20.000 svenska.

Ok! Ja har hittat 1 st som var till salu för något år sedan... Men vet inte vart han hamnade.
Det är inte aktuellt att ta något föl än, men tänker att de e lika bra att börja kolla runt även om de e minst 1-2 år kvar tills vi kommer betäcka :)

Har du några konikhästar nu?

Nej jag har inga Konikar, jag tittade på ett par olika saluhästsidor och ponnyavelsförbund i Tyskland.

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 329
Senast: Murray
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 582
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: Tuppis
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 494
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka