"Konst bevattning"

mimus

Trådstartare
Det tar sådan tid att vattna rabatterna på kvällarna att jag i går kläckte idén om "konstbevattning".

Har en dryga 20 m lång rabatt som förra ägaren till huset lade grunden för.

La ut en slang i kanten och borrade små hål och sedan var det enkelt att koppla vattnet dit.

I slutet av slangen satte jag en kork för att vattnet inte ska rinna rakt igenom.

Lär ju få modifiera lite men jag känner mig så nöjd, för nu kan jag rensa ogräs samtidigt som jag vattnar.

:bump:
 
Sv: "Konst bevattning"

Du vet att det finns sådana slangar att köpa färdiga???

så man slipper borra hål och krångla... Lägger man dem dessuotm upp och ner så hamnar det bara där man vill...

duckar mig för kastade slangar från mimus...

:love: :love:
 
Sv: "Konst bevattning"

Du vet att det finns sådana slangar att köpa färdiga???

så man slipper borra hål och krångla... Lägger man dem dessuotm upp och ner så hamnar det bara där man vill...

duckar mig för kastade slangar från mimus...

:love: :love:


Vad fanken, och jag som trodde att jag var SMART, ack vad man kan bedra sig.

:rofl:
 
Sv: "Konst bevattning"

Kanon bra ide! det funkar jättebra, också!

Ska själv bygga bevattning nu och ca: 10 dagar framåt, åt en rik snubbe... Jag ska hjälpa pappa och passa på att lära mig så mycket det bara går!
 
Sv: "Konst bevattning"

Det heter droppbevattning. Min papa är "bevattningsexpert" och han har sådana slangar i nästan alla rabatterna på hhans tomt! Han har även en massa popup spridare och dys-spridare.



Dom brukar stå sälja på fasterbo, skandinavium och globen horseshow.
det finns andra också, de jag tänker på är gröna och platta... om man lägger dem upp och ner så hamnar det bara över rabatten... dock har jag ingen aning om vad den sorten heter... men ser ut som stuprörsbevattning, fast man sätter det på vattenkranen...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Konst bevattning"

Vi har såna slangar dragna i hela "min" ena skog,slangarna är hela på själva promenadstigen,men i skogen är det hål i slangen,och där sprutar vattnet!
20136457.jpg
 
Sv: "Konst bevattning"

Då vet nog jag i vilka trakter du bor i... ;) ;) ;) ;) För då bor vi väldigt väldigt nära i så fall...
 
Sv: "Konst bevattning"

Ja, det där ser mera avancerat ut det jag håller på med.

Vattnar de skogen?
 
Sv: "Konst bevattning"

Om movi bor där jag misstänker att hon bor så är det så här...

De vattnar skogen med sjövatten, så kommer sjövattnet ner i åsen och filtreras, och vips så blir det dricksvatten av det hela... Ett projekt som är på gång för att ordna komunalt vatten... Så ja de vattnar skogen... ;) ;)
 
Sv: "Konst bevattning"

Om movi bor där jag misstänker att hon bor så är det så här...

De vattnar skogen med sjövatten, så kommer sjövattnet ner i åsen och filtreras, och vips så blir det dricksvatten av det hela... Ett projekt som är på gång för att ordna komunalt vatten... Så ja de vattnar skogen... ;) ;)

Aha! Är det så det ligger till! :laugh: Jag tyckte det var lite väl knäppt att bara vattna skogen...
 
Sv: "Konst bevattning"

Japp 30 dagar har jag för mig att det tar från att det pumpas upp från sjön tills det når grundvattnet...

kommunen är först i landet med det här... :D :D :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Konst bevattning"

Vi har ett Kommunalt vattenverk i skogen,och jag har hört att det vattnas för grundvattnet!
19589959.jpg

20136460.jpg

20136458.jpg
20136460.jpg
20136458.jpg
 
Sv: "Konst bevattning"

nej men oj vad bilder det blev,och jag provade att ändra,men det gick inte,så ha lite översenede med dubbla bilder!
 
Sv: "Konst bevattning"

Så har vi i alla våra rabatter.

Perfekt, bara skruva på kranen och sen stänga 10min senare :)

(vi köpte färdiga slangar med hål ;) )
 
Sv: "Konst bevattning"

*vi har automatiksk bevattning = bara attt knappa in vilken tid det ska vattnas och vilka dagar, så sköter det sig automatiskt hihi*
 
Sv: "Konst bevattning"

haha snacka om att jag varit på buke för mycket
jag DRÖMDE att jag var i din bild inatt (den med hunden)
jag åkte pulka eller nåt liknande och förstörde hela slangarna :angel: :rofl:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp