Bukefalos 28 år!

Konstig hälta vaxination?

cikoria

Trådstartare
Har haft ut min vet i dag har ett halvblodsto , ordentligt halt efter igångsättningen på betet ,ser ut att vara lederna ska beställa tid till veckan på ATG, Har någon erfarenhet av halta hästar efter influensa-vaxineringen.Hon blev vaxinerad och sen bete 2,5 vecka var ute för samma sak för något år sedan och vet såg bara att hon var 1/2 grad halt runt om vid besöket på ATG och fick då butta och skittade igång henne långsamt då funkade hon sedan.
 
Sv: Konstig hälta vaxination?

nej, det har jag aldrig hört talas om. därimot hade vi en ponny(russ) som fick hög feber, slutade äta osv. och behövde behandling (hon va inte sjuk/förkyld då hon vacc.) vet ett halvblod som reagerat likadant på samma vaccin.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 271
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 348
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: Castellini
·
Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp