Konstig strl på hjälm

Chili

Trådstartare
Skulle äntligen åka och köpa min beställda, gråa Eurolite hjälm. Hade provat ut storleken på en svart som de redan hade i affären.

Kommer dit, kränger på mig den grå i strl 58 - för liten! :mad: Kom fram till att en svart strl 57 och en grå strl 58 var samma sak. Har nån annan märkt det problemet? Eller blir de så ihotryckta när de blivit provade endel att de blir en hel storlek för stora? Vill ju inte köpa en för liten hjälm, de kan väl verkligen inte töja sig en hel strl?

Var så inställd på en ny, sval hjälm nu när det är så varmt.. Men icke då. Är lite upprörd men det är ju inte affärens fel...

Sv: Konstig strl på hjälm

Hjälmarna ska sitta tajt när man köper den, för de kan töja sig ½-1 storlek ja.

jag har också märkt att storlekarna skiljer väldigt mycket...kommer ihåg en hjälm jag köpte(en väldigt billig variant) hade jag strl 57-58 på. den satt bra men beställde sedan en ny (hade trillat av ett antal gånger så det var dags) och tog då strl 57 på den..den var jääättestor..det gick bra i början på vintern då man kunde ha mössa på sig under men sen mot våren så hängde den nästan fram vid näsan...:mad: ...provade nyss ut en ny hjälm (annat märke) och på den skulle jag ha strl 56 på...satt perfekt.. jag tycker också att det är konstigt att det ska variera så himla mycket på storlekarna bland olika märken också..strl 57 ska väl va 57 oavsett färg el märke:confused:

Men ska de verkligen sitta svintajt ? Är ju inte direkt en dröm att ha en hjälm som är en hel storlek för liten, fick nästan huvudvärk av det lilla jag hade på mig den i affären...

Vet inte riktigt vad jag ska göra, de skulle höra av sig om de ska ta in fler storlekar eller bara en åt mig, får se lite hur de gör. Men som sagt, hjälmen var verkligen skitliten...

Jag tycker inte heller det borde skilja sig, iaf inte inom samma märke och modell! Bara för att jag vill ha grå ska det väl inte vara en annan storlek än samma hjälm fast svart...?

Kan ju förstå skillnader mellan märken, är ju bara att se på vanliga kläder, t.ex. har jag S-XS på HM men M på nästan alla andra ställen.

Jag har en blå och en grå eurolite, stl 57 på båda... Har inte upplevt att det skiljer... Däremot trycks stoppningen ihop en del, så om butiken bara hade några få inne så kanske dom har blivit provade väldigt mkt?

Vi säljer mkt av dom, har inte hört att någon haft problem med stl?

jag tyckte inte att dte var någon direkt skillnad emllan storlekarna. Jag har en grå Eurolite i stolke 56 tror jag det är. Den töjer sig litegrann.

vad skumt jag har ju den o tycker inte det skillde ngt i storlekarna, provade borde svart o grå i 57. Den kanske var felmärkt den du testade?

Hjälmar kan vara väldigt olika och ibland konstiga i storlekarna. Sist jag köpte hjälm provade jag som vanligt en 56:a Den var för stor men 57:an var lagom. Lite skumt, men jag provade flera av samma storlekar för att se om någon var felmärkt, men de var likadana.
Det är nog bara att prova tills du hittar en som passar huvudet och inte bry dig om vilken storlek det är.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem... 2
Svar
26
· Visningar
3 483
Senast: troxel
·
Utrustning Hej! Funderar på att köpa en GPA Speed Air (Evolution) hjälm inom en ganska snar framtid, troligen från nätet (även om jag...
Svar
2
· Visningar
1 342
Senast: jemeni
·
T
Utrustning Jag skulle behöva lite hjälp. Jag ska nämligen köpa ny hjälm men jag vet inte vilken storlek jag ska välja. Jag har provat hjälmen i...
Svar
17
· Visningar
1 035
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka