Konstiga utslag på barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Magdalena

Igår när jag kom hem från jobbet hade båda barnen skumma utslag. Både armar, lår, vader, rumpa och lite mage/rygg. Det är som massor med små ihopsmälta utslag, aningens aningens upphöjda, områden som är som en vuxen hand ungefär.

De fick bada och jag smörjde in dem, men utslagen höll sig kvar. Vad kan det vara? Sambon kan inte komma på något annorlunda de gjort eller ätit.
 
Sv: Konstiga utslag på barn

Kliar det eller har dom ont på dom? Mathias fick så ett par gånger, sista gången hade han jätte ont och vi åkte till akuten. Dom konstaterade att det var allergi utslag. Mot tvättmedlet. Han tål bara två sorts tvättmedel efter det.
 
Sv: Konstiga utslag på barn

Inte ont vad jag märkte. Kan inte komma på vad jag ändrat i tvättmedlet, men det skulle ju kunna stämma.

Jo förresten, svärmor tvättade ju i helgen, sambon kan ha haft på de kläderna igår. Hon har knappast sensitive-medel som jag köper.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Konstiga utslag på barn

Sådär har Theo också haft! Och det var tvättmedlet!

Tacka vet jag sensitivetvättmedel :bow:

Theo klarar inte heller liberoblöjor utan får utslag runt hela magen och ryggen :(
 
Sv: Konstiga utslag på barn

Min Ella har också massor av röda utslag. Idag har vi varit och gjort pricktest (mjölk, ägg, fisk, soja, katt och häst), men det visade inget. Men vi ska ändå hålla oss på total mjölkfri kost i två veckor för att se om det visar någon förbättring.
BVC-läkaren misstänker iallafall mjölkproteinöverkänslighet, och om det är det så växer det (tack och lov) oftast bort.

// K
 
Sv: Konstiga utslag på barn

Men att mjölkproteinöverkänslighet PLÖTSLIGT uppstår på två barn samtidigt känns lite långsökt...
 
Sv: Konstiga utslag på barn

Skulle tro att det är tvättmedlet. Mathias tål bara Ariel (konstigt nog) och ett annat som vi köper i storförpackning. Kommer tyvärr inte ihåg vad det heter nu. Hoppas det löser sig för dina barn.
 
Sv: Konstiga utslag på barn

Jo, du har rätt. Eftersom det kom på båda barnen så är det nog mest sannolikt att det inte är det. Men på Ella kom det sådär plötsligt en dag bara, sen hängde det envist kvar.

// K
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 610
Senast: fejko
·
Hundhälsa Min hund svällde upp igår kväll vid 21-tiden framför ögonen på mig, vi har en halvmeter snö ute och minusgrader dygnet runt sen månader...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp