Bukefalos 28 år!

Konstigt beteénde vid ridning

Sv: Konstigt beteénde vid ridning

Uppdatera gärna tråden vartefter nyheterna strömmar in. Följer den med intresse. :)

håller med, tycker detta var mkt intressant, och vill veta hur du gör och vad problemet visar sig sitta.
Om du palperar ryggen hela vägen från manken och bak, reagerar hon ngn stans? svullen eller varm i ngt ben? ser nu att du redan kollat ryggen...
Min valack är mkt öm i huden nu pga fällningen och gillar tex ej galopp skänkeln, det kan kanske var så att hon ant är brunstig och testar dig just nu? eller är mkt påverkad av fällning?
 
Sv: Konstigt beteénde vid ridning

Nix, hon reagerar "bara" när man trycker på höger sida av nacken. DET gillar hon inte. Då kör hon upp huvudet och "grimaserar".
Testar gör hon nog det med eftersom hon helt plötsligt inte vill bli hämtat i hagen m.m
Jag lovar att uppdatera allt eftersom
 
Sv: Konstigt beteénde vid ridning

Så, nu har tandläkaren varit på besök. Detta uppskattades inte av min häst :p
Hon hade en ganska stor hake på ena sidan och väldigt vasst bett. Jag har inte ridit henne än för kiropraktorn ska komma i morgon och behandla henne först. Sedan ska vi igång. Jag hoppas verkligen att det har hjälpt.
Jag uppdaterar igen i slutet av veckan.
*Håll tummarna*
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 509
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 869
Kropp & Själ Hoppas att någon här kanske har lite tips och råd att komma med... Ett försök till att göra lång historia lite kortare: Jag gjorde en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 121
Senast: lundsbo
·
Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
1 883
Senast: Líf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp