konstigt beteende

frittan

Trådstartare
jag tycker mina föräldrars katt varit lite konstig ett par dagar.
det började med att någon matade honom med prickig korv. dagen efter spydde han ca 4 gånger (vad jag vet).

och nu vill han aldrig gå ut. när han till slut varit inne i typ 15 timmar så får jag kasta ut honom ändå för det känns som han borde kissa på sig??

hur länge kan en katt hålla sig?

han vill inte äta heller. han slickar lite på torrfodret och dricker vatten. sen sover han igen. igår när han skulle hoppa upp till maten och vattnet så halkade han och välte ut all mat :confused:

idag åt han mjukmat men vill ändå inte gå ut.

vad kan det vara? ska jag vara orolig?

är kattvakt så jag kan inte så mkt om katters beteende :)
 
Sv: konstigt beteende

Jag tycker du ska ringa en veterinär och rådfråga.
Katten kan vara smittad av något, det kan bara veterinär avgöra.
Och skaffa en låda så katten kan gå på toa när den vill.
 
Sv: konstigt beteende

Jag tycker du ska ringa en veterinär och rådfråga.
Katten kan vara smittad av något, det kan bara veterinär avgöra.
Och skaffa en låda så katten kan gå på toa när den vill.

utekatt, så han kan på toa när han vill. alltid ngn som kan släppa ut honom. låda fattar han inte. han är 8.
 
Sv: konstigt beteende

utekatt, så han kan på toa när han vill. alltid ngn som kan släppa ut honom. låda fattar han inte. han är 8.

Även om han vill gå på natten? Det är ett naturligt beteende att gräva ned sin skit, även s.k. vildkatter lär sig snabbt att använda lådan men nu var det ju knappast det som var det viktiga.
Katten kan vara allvarligt sjuk.
 
Sv: konstigt beteende

men viss prickigkorv innehåller ju vitlök och är inte de farligt för katter:confused: att de blir förgiftad..

tycker verkligen att du ska ta kontakt med veterinären och åka in...

och blir arg på folk som kastar ut katter bara för att de inte ids ha någon kattlåda (vet inte hur kallt ni har men här är det -15 grader, vill du kissa ute då?:crazy:)..du lär ju märka om katten blir nödig:devil: fin pressent på ett väl utvalt ställe som tex i sängen...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 152
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 708
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 177
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp