Konstigt på flikarna

micaelathegreat

Trådstartare
1. Vår dotter har lyckats ställa om något på datorn med sina små klåfingrar. Varje gång jag öppnar en ny flik i IE så kommer Försäkringskassans symbol upp längst till vänster på fliken. Jag förstår inte alls hur hon har lyckats och hon är bara 2 år så hon vet nog inte heller. Hur fixar jag tillbaka det här? (Bärbar dator av märket Acer om det påverkar eventuell lösning.)

2. Hon kan också (verkar det som) stänga av och sätta på pekplattegrejen på samma dator. I långa perioder (t.ex. nu) funkar den inte, sen får hon tag på datorn och trycker runt lite och vips så funkar den igen. Men bara tills nästa gång hon har varit framme igen. Ska det gå att stänga och sätta på den? Hon öppnar inga menyer utan trycker bara på tangentbordet. Vad är det hon gör?

Tacksam för hjälp! :)

Sv: Konstigt på flikarna

Man lär sig mycket av de små :) Pekplattan brukar gå att stänga av och sätta på med en liten knapp på tangentbordet eller vid sidan av datorn. Om du skriver vilken modell du har går det säkert att hitta bilder på var den sitter.

Sv: Konstigt på flikarna

Nu kanske ni redan fått bort fliken men hon har förmodligen fäst fliken, det är bara högerklicka och så 'lossa flik'.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Cattis_E
·
Äldre jag har sett massvis av personer dammsuga sina datorer, både stationära och bärbara flera gånger. När jag gjorde det straxt innan jul...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: emlem
·
Äldre Haft en känsla ett par veckor att jag MÅSTE spara ner alla bilder jag har på datorn på något sätt,OM datorn skulle gå sönder. Den har... 2
Svar
20
· Visningar
1 975
Senast: Tass
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så konstigt – jag tänker ofta att jag skulle vilja skriva och har tusen idéer i skallen, men när jag väl får tid och möjlighet...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025