Konstigt problem - kan inte skriva vissa ord i Word

Yukionna

Trådstartare
Detta är jättekonstigt allstå. Det började förra året nån gång tror jag.

Om jag öppnar ett nytt dokument i Word och börjar med att skriva Hej! överst och sen klickar på enter två gånger, då kommer det upp Skicka Felrapport och så stänger allt av sig!
Jag kan alltså inte skriva ett vanligt brev som börjar med hej utan måste skriva allt annat först. Sedan kan jag möjligtvis skriva dit hej i efterhand.

Igår skulle jag göra läxorna och började då med att skriva en mening som började på H och så ett ? på slutet. Klickade på enter 2 gånger och allt stängde av sig igen.
Jag kan alltså inte börja första meningen/ordet med H och avsluta med ! eller ? och klicka enter för då försvinner allt:confused:!

En annan gång hade jag skrivit ett personligt brev i en jobbansökan på Internet och bestämde mig för att spara det i ett Word-dokument för säkerhets skull innan jag gick vidare. Markerade texten, klickade på kopiera och så klistrade jag in det i Word. Några sekunder såg det bra ut, men så kom Skicka felrapport upp igen och allt försvann! Behöver jag nämna att jag hade börjat det personliga brevet med "Hej!"?

Vad beror detta på?

Sv: Konstigt problem - kan inte skriva vissa ord i Word

Ominstallera programmet och se om det hjälper, kan vara något kortkommando eller nåt som ballat ur.

Hm, ja, vi kan ju prova det. Om vi lyckas bara, vi (pappas dator egentligen) har haft datorn ganska länge och jag tror Word ingick när vi köpte den, så jag vet inte om vi har nån skiva med programmet på. Får kolla.

Om du inte hittar skivan för att installera om kan du testa stänga av den del som får programmet att krascha. Jag har inte den gamla versionen, men titta runt i alternativen för programmet om du kan hitta att stänga av office-assistentens detektering av vad för typ av dokument du skriver. Efter vad du beskriver misstänker jag att det är just office-assistenten som kraschar.

Okej, då får vi prova det! Är sjuk och hjärnan snurrar så förstår inte hälften av det du skriver just nu:p, men ska spara och prova när jag mår bättre om några dar.

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
2 007
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka