Konstigt!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare link
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 713
L

link

Skulle åka iväg förut när jag hörde ett himla dunkande från stallet. Jag gick in och såg att min häst stod och sparkade i boxväggen med frambenen, hon krafsade även i halmen. Hon ville inte stödja på något ben, hon stod på två ben i taget. Och hon skakade något enormt.
Jag visade henne lite ensilage men det tog lång tid innan hon pallrade sig fram (ca 10 sekunder).

Gick efter ett täcke och tog tempen. 38,3 alltså lite feber. Nu skakade hon inte lika mycket utan verkade ganska normal. Jag kände igenom hennes ben, hon var inte varm och hon verkade inte ha ont. Hon hade bajsat som vanligt.

Jag gick in och ringe veterinären, hon bad mig ta ut henne och kolla om hon ville röra på sig och hur hon betedde sig.

Gick ut ill stallet igen, hästen var preci som vanligt! '
Tog tempen igen 38,2.
Tog ut henne på gården, jag både gick och sprang med henne, det var inget konstigt, hon både skrittade och travade utan problem.

Tog in henne igen, hon var prcis om vanligt, stod och åt lite halm osv. Precis som vnligt alltså!

Gick in och ringe veterinären igen, hon sa att det nog bara varit något tillfälligt. Kanske att hon hade överansträngt sig.

Jag löshoppade henne på eftermiddagen idag. Jag var ute och gick med henne lite innan och då var hon lite bråkig och stressad. Sedan när jag löshoppade brallade hon som en tok. Hon tyckte det var jätteskojj och sprang och studsade och hade sig.

Sedan gick jag med henne en stund efter och då var hon såklart lugn och fin. Sedan ställde jag in henne i boxen för natten.

Kunde hon ha blivit överanstränd av detta? Jag har inte löshoppat henne nu på ett tag. Kan det ha varit så att hon brallade alldeles för mkt än vad hon igentligen "orkade med"?

Eller kan det ha varit nåot tillfälligt med magen?

Vad tror ni detta kan ha varit?
Jättetacksm för svar!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 851
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: igbest
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka