Konstigt!!

L

link

Skulle åka iväg förut när jag hörde ett himla dunkande från stallet. Jag gick in och såg att min häst stod och sparkade i boxväggen med frambenen, hon krafsade även i halmen. Hon ville inte stödja på något ben, hon stod på två ben i taget. Och hon skakade något enormt.
Jag visade henne lite ensilage men det tog lång tid innan hon pallrade sig fram (ca 10 sekunder).

Gick efter ett täcke och tog tempen. 38,3 alltså lite feber. Nu skakade hon inte lika mycket utan verkade ganska normal. Jag kände igenom hennes ben, hon var inte varm och hon verkade inte ha ont. Hon hade bajsat som vanligt.

Jag gick in och ringe veterinären, hon bad mig ta ut henne och kolla om hon ville röra på sig och hur hon betedde sig.

Gick ut ill stallet igen, hästen var preci som vanligt! '
Tog tempen igen 38,2.
Tog ut henne på gården, jag både gick och sprang med henne, det var inget konstigt, hon både skrittade och travade utan problem.

Tog in henne igen, hon var prcis om vanligt, stod och åt lite halm osv. Precis som vnligt alltså!

Gick in och ringe veterinären igen, hon sa att det nog bara varit något tillfälligt. Kanske att hon hade överansträngt sig.

Jag löshoppade henne på eftermiddagen idag. Jag var ute och gick med henne lite innan och då var hon lite bråkig och stressad. Sedan när jag löshoppade brallade hon som en tok. Hon tyckte det var jätteskojj och sprang och studsade och hade sig.

Sedan gick jag med henne en stund efter och då var hon såklart lugn och fin. Sedan ställde jag in henne i boxen för natten.

Kunde hon ha blivit överanstränd av detta? Jag har inte löshoppat henne nu på ett tag. Kan det ha varit så att hon brallade alldeles för mkt än vad hon igentligen "orkade med"?

Eller kan det ha varit nåot tillfälligt med magen?

Vad tror ni detta kan ha varit?
Jättetacksm för svar!
 
Någon som har någon idé? Kanske varit med om någo liknande?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
418
Senast: Harrysen
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 923
Senast: mily
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 080
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 246
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp