Konstläderstövel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare armando16
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 007
A

armando16

Min ekonomi är f.n. trist begränsad och mina läderstövlar har gett upp. Hur är konstläder? Andas de alls? Hur ser de ut, är de glansiga, eller liknar de riktiga läder? Någon osm har några egna bilder på konstläder som vill visa? (vill ej ha shortschaps)

Konstläder bu eller bä?:confused:

Sv: Konstläderstövel

Jag har konstläder, är väl ok. tycker inte de andas. Mina är inte glansiga, ganska trista faktiskt. Är i behov av nya (innerfodret i stöveln har gått sönder). fast då ska jag ha läder lr skor+shortschaps. Ska se om jag hittar nån bild, någonstans.

Mycket bättre och mer bekvämt att rida med ridskor och shortchaps.

Jag fick ett par konstläder stövlar då jag var liten ridskoleryttare. De var katastrof, stela och svåra att få av. Formade sig aldrig.

Jag skulle aldrig, över min döda kropp tvinga i mina fötter i dessa värdelösa saker igen. Om jag inte hade haft råd med läderstövlar skulle jag köpa stallskor i stället.

:)

Ok!
Stallskor har jag, får kola runt efter ett par begagnade läderstövlar. tack för svar!

Det är som att ha gummistövlar på sig. Andas inte. iskallt på vintern och svettigt på sommaren samt ingen styrsel i dem.
BU :mad:enligt mig.

Ok, verkar vara delad mening om den. Tack för hjälp i beslutet!:)

Konstläder bu eller bä?:confused:

Det är väl sådär... Jag använder mina konstläderridstövlar när det är väldigt lerigt eller regnar mycket. De är praktiska och går hur bra som helst att rida med, men de andas inte så det blir lite svettigt om fötterna efter ett par timmar. Kan man stå ut med det så fungerar de bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
2 013
Senast: Roheryn
·
R
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig... 2
Svar
33
· Visningar
4 601
Senast: Pyrran
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 406
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka