Kontakt med säljare/köpare

Sv: Kontakt med säljare/köpare

Jag har bra kontakt med nya ägaren till min häst jag sålde förra året. Hon är helt underbar och skickar bilder och berättar hur allt går för dem och det uppskattar jag verkligen. Jag har inte tvingat henne att hålla kontakten med mig men det är kul att hon vill göra det och hör av sig med lite uppdateringar ngn gång i månaden, via mail lr sms. Jag har även varit och hälsat på dem en gång och fick då rida :). Just den här hästen var lite extra viktig för mig att veta att hon fått det bra och det ser jag ju verkligen att hon fått, genom bilder osv.

Har tidigare sålt både hästar och ponnyer där nya ägarna totalt stängt av kontakten med mig, finns ju inget som gör att dem måste höra av sig så det säger jag inget om men nog känns det lite trist. Jag som säljare är gärna med och hjälper till och svarar på alla frågor de kan tänkas ha.
 
Sv: Kontakt med säljare/köpare

När jag köpte min häst för sju år sedan höll vi kontakt det första året. Det var så mycket som man undrade över den första tiden man hade hästen. Eftersom de hade haft henne innan och lärt känna henne, så kunde de ju ge tips och sånt. De var även hemma och hälsade på henne ett tag efter hästen kommit till mig. För mig kändes det skönt att de brydde sig om var hästen hamnat och det var nog även en trygghet för dem att se hur hästen hade fått det. Efter ett tag slutade vi ha kontakt, det rann bara ut i sanden. Men man har ju funderat på att skicka lite foton och så. Önskar att jag hade gjort det, men det är väl inte försent än?
 
Sv: Kontakt med säljare/köpare

det har varierat väldigt. vissa man säljer till hörs aldrig av igen, vissa jag köpt av har jag heller aldrig hört av mig till efter avslutad affär. några är köpta där dom stått för försäljning och då har jag inte träffat ägaren alls. med en del har det varit tät kontakt (både köpare och säljare)

den uppfödaren som fött upp 3 av våra nuvarande hästar (har köpt 7 hästar av honom genom åren) har jag kontinuerlig kontakt med, ibland ringer jag eller skickar lite bilder och ibland ringer han ;)
 
Sv: Kontakt med säljare/köpare

Jag har kontakt med familjen som köpte min ponny! Jag får åka dit och hälsa på dem och rida ponnyn när som helst, men eftersom att det är cirkus 1000 km dit blir det ju inte så ofta. ;)



O visste du att din gamla ponny flyttar tebax till stallet igen?! :D
 
Sv: Kontakt med säljare/köpare

Jag har fortfarande kontakt med "Nalles" förra ägare.(Efter 4 år.) Skickar bilder och hur det går med honom i dagsläget. Hon brukar önska god jul, födelsedagar mm till honom! Tycker att det e bra att man har kontakt, han var ju ändå en "familjemedlem" till dom så tror att hon uppskattar hur han har det!
 
Sv: Kontakt med säljare/köpare

När jag köpte min häst för sju år sedan höll vi kontakt det första året. Det var så mycket som man undrade över den första tiden man hade hästen. Eftersom de hade haft henne innan och lärt känna henne, så kunde de ju ge tips och sånt. De var även hemma och hälsade på henne ett tag efter hästen kommit till mig. För mig kändes det skönt att de brydde sig om var hästen hamnat och det var nog även en trygghet för dem att se hur hästen hade fått det. Efter ett tag slutade vi ha kontakt, det rann bara ut i sanden. Men man har ju funderat på att skicka lite foton och så. Önskar att jag hade gjort det, men det är väl inte försent än?

Klart det inte är försent!
Jag håller just på och ska sälja min häst och jag hoppas innerligt att dom nya ägarna kommer att vilja hålla åtminstone lite kontakt med mig, det skulle göra det hela lite lättare.
 
Sv: Kontakt med säljare/köpare

Jag har kontakt några gånger per år telefonledes med hästarnas nya ägare av de jag sålt, jag har även varit och hälsat på dem några gånger. Är det något speciellt som att de ska tävlas/visas i närheten eller så, då kommer jag och tittar, det är roligt att följa de man själv fött upp. De tidigare hästar jag köpt har jag haft sporadisk kontakt med ägarna, jag hörde av mig några gånger men vissa verkade inte bry sig så mycket, så från när de såldes vidare har jag ingen kontakt med fd ägare/uppfödare längre om vi inte ses av en slump på något hästarrangemang. Däremot har jag ganska tät kontakt med uppfödaren och fd ägaren till en häst jag äger nu då vi även har en del samarbete ( stoets avkomma som är i min ägo står hos honom). Den person som köpte min första egna uppfödning har jag i dag ännu mycket god kontakt med trots att hon sålde honom vidare för 11 år sedan.
 
Sv: Kontakt med säljare/köpare

Det där är så otroligt olika från gång till gång!

Sålde en nordsvensk, vara bara glad att bli av med henne för jag hade blivit rädd för henne. Har nog bara haft kontakt med köparen en gång, när hon berättade att hon åkt av under prövotiden men var jättenöjd med hästen ändå *puh*.

Min andra nordsvensk var på foder. Jag hörde nästan aldrig av mig - för fodervärden hörde av sig JÄMT. Hon skickade långa noveller över sms istället för att ringa och frågade om ALLT. Det var ju trevligt att ha koll men ibland var det bara för mycket. När han åkte hem skickade hon med allt hon köpt åt honom :confused:

En foderhäst jag hade, där fick jag jaga ägaren i veckor innan jag fick kontakt med henne. Men det var ganska trevligt att hon inte la sig i, men när sadlarna inte passade hade det varit bra om hon brytt sig lite mer.

Senaste hästen jag köpte (i våras), hans ägare hade jag bara kontakt med per mail någon gång och skickade några bilder. Hans uppfödare tyckte jag var mkt trevligare och pratade med på telefon och mailade endel, även fast vi aldrig träffats. :)

För att dra några exempel...
 
Sv: Kontakt med säljare/köpare

Sen jag sålde min förra häst så har jag haft mycket lite kontakt med de nya ägarna. Känns bäst så för jag ville inte vara alltför känslomässigt involverad, det var jobbigt nog att fatta beslutet att sälja honom. De hade kvar honom i samma stall så jag tror de fick rätt bra hjälp om hur han har haft det ändå.

Efter jag köpt min nya häst har jag haft kontakt rätt ofta med hans uppfödare om hur han mår, hans utbildning med mera och får dessutom tips och råd om hans skötsel när jag frågar. Kan bero på att jag tränar för uppfödaren...
 
Sv: Kontakt med säljare/köpare

Jag brukar skicka ett SMS eller mail med nytagen bild till hon som sålde min häst till mig. Hon säger hon gillar "rapporterna".
Jag har även efter köpet ringt när jag haft ngn fundering, och skulle inte tveka att ringa om jag fick flera frågor.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 927
Senast: ako
·
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 135
Senast: Smedholt
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 313
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 971
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp