Konto på TDB

nightcrawler

Trådstartare
Jag har ordnat det med konto men sen då? Hur gör jag med pengarna som är kvar på gamla kontot och hur löser jag det med SUS? Blev länkad till banken men sen vet jag inte hur jag ska göra. Fattar verkligen ingenting. Kompisen står åxå som ett frågetecken och fattar heller inget. Någon som kan förklara för en totalt sinnesförvirrad idiot?
 
Om du registrerat konto och fått det bekräftat så gör du bara ett uttag av pengarna
Min Sida/Ekonomi

1574167511513.png

För att koppla upp dig till sus går du in via länken https://www.swedbank.se/privat/kort...anmal-konto-till-swedbanks-kontoregister.html
 
det är bara följa instruktionerna. Men det är bara om du inte är länkad till Swedbank som du behöver göra det.
Har du fått utbetalningar därifrån tidigare behöver du inte anmäla dig
 
1574167674224.png

om det fortfarande känns svårt, så gå in på ett Swedbank-kontor så får du hjälp där
 
det är bara följa instruktionerna. Men det är bara om du inte är länkad till Swedbank som du behöver göra det.
Har du fått utbetalningar därifrån tidigare behöver du inte anmäla dig
Länkad?
Utbetalningar? Menar du typ när man fått tillbaka startavgift och sånt?
 
Länkad?
Utbetalningar? Menar du typ när man fått tillbaka startavgift och sånt?

Alltså om du tidigare fått utbetalningar via Swedbank, kan vara försäkringspengar eller lön mm
Hur som, logga in via länken eller gå in på ett Swedbank-kontor så ser du om du har ett konto registrerat i SUS

Om du tycker det här är krångligt så var glad du inte är tävlingsarrangör :wtf:

Kostnaden för arrangören att använda Swedbank Pay (ett måste iom byte av system) är 500 kronor/år samt 1 procent och 1,15 krona per transaktion.
Plus att TDB kommer belasta arrangören med 15 kr/anmälan (den avgift som tidigare den tävlande betalade vid anmälan)
Räkna med höjda startavgifter nästa år :cool:

En startanmälan, en start á 200 kr, kostar alltså arrangören minst 18,25 bara i TDB och bankkostnad
 
Alltså om du tidigare fått utbetalningar via Swedbank, kan vara försäkringspengar eller lön mm
Hur som, logga in via länken eller gå in på ett Swedbank-kontor så ser du om du har ett konto registrerat i SUS

Om du tycker det här är krångligt så var glad du inte är tävlingsarrangör :wtf:

Kostnaden för arrangören att använda Swedbank Pay (ett måste iom byte av system) är 500 kronor/år samt 1 procent och 1,15 krona per transaktion.
Plus att TDB kommer belasta arrangören med 15 kr/anmälan (den avgift som tidigare den tävlande betalade vid anmälan)
Räkna med höjda startavgifter nästa år :cool:

En startanmälan, en start á 200 kr, kostar alltså arrangören minst 18,25 bara i TDB och bankkostnad
Då behöver jag inte göra nått.

Nä jag är glad att jag "bara" är tävlande. Det är tillräckligt meckigt :wtf:
 
Man kan ju fundera på om förbundet vill ha bort oss små klubbar som arrangerar mindre tävlingar?
Vår Halloweendressyr vi arrangerar varje år kommer nästa år kosta oss 1500 kr mer att arrangera i bara administrationskostnad (totalt är den administrativa kostnaden 3000 kr på 80 starter exkl domararvoden).
 
Man kan ju fundera på om förbundet vill ha bort oss små klubbar som arrangerar mindre tävlingar?
Vår Halloweendressyr vi arrangerar varje år kommer nästa år kosta oss 1500 kr mer att arrangera i bara administrationskostnad (totalt är den administrativa kostnaden 3000 kr på 80 starter exkl domararvoden).
Det verkar så. Det kommer bli en rikemanssport. Bara dom med pengar och sponsorer kommer ha råd att tävla. Skittråkigt att det ska behöva va så :(
 
Det verkar så. Det kommer bli en rikemanssport. Bara dom med pengar och sponsorer kommer ha råd att tävla. Skittråkigt att det ska behöva va så :(

Har man mindre tävlingar är det nog värt börja ta betalt på plats, mer administration men lägre kostnad för arrangören

Blir det vanligt så kommer den funktionen försvinna illa kvickt från TDB kan jag lova :cool::devil:
 
I genomsnitt är det 75% av våra startande som rider 2 klasser
Så om vi räknar med att vi har 120 starter så är det 90 anmälningar 90*15=1350 kr fördelat på 120 starter =11,25kr + 3,15 =14,40
Så vi behöver läggar på ca 15 kr per start för att täcka upp den ökade administrativa kostnaden
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 983
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
899
Senast: Wille
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 808
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 198
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp