Kontrakt för att ha hund på träning

Migo

Trådstartare
Försöker hitta ett bra kontrakt för att ta emot/lämna hund på träning. Eller för all del, långvarig hundvakt.

Tips på vart färdiga kontrakt kan finnas eller vad som bör finnas med? (försäkring, vem står för självrisk under tiden, vaccinationer, förväntat resultat, kostnad, foder, tidsperiod, ansvar för visning inför försäljning, osv osv)
 
Jag har massa kontakter som tar emot på tränibg, men få som har kontrakt...
 
Jag har massa kontakter som tar emot på tränibg, men få som har kontrakt...

Det är väl ganska vanligt att hästar lämnas hos beridare/tränare. Kanske är det mer vanligt med kontrakt där och något du kan låna och liksom anpassa till hund?

Annars tror jag det bara är att börja skriva ihop något och sedan be flera att läsa och komma med synpunkter.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 732
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 241
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 454
Senast: s957
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 423
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp