Kontrakt med Trafikverket?

Myzan87

Trådstartare
Jag är nyfiken på vad det står i ett underhållskontrakt mellan en entreprenör och Trafikverket, är det något som finns tillgängligt för allmänheten? Och vart vänder jag mej i så fall?

Jag är inte intresserad utav deras prislista utan en specifik del som reglerar fel i anläggningen och skador. Det går nämligen ett rykte vilket fick mej nyfiken och jag vill gärna kolla upp fakta.
 
Jag är nyfiken på vad det står i ett underhållskontrakt mellan en entreprenör och Trafikverket, är det något som finns tillgängligt för allmänheten? Och vart vänder jag mej i så fall?

Jag är inte intresserad utav deras prislista utan en specifik del som reglerar fel i anläggningen och skador. Det går nämligen ett rykte vilket fick mej nyfiken och jag vill gärna kolla upp fakta.

Hör av dig direkt till Trafikverket och begär ut handlingen. Speca gärna så utförligt du kan vilken information du efterfrågar, för enklare handläggning. De gör sedan en sekretessprövning och efter det får du antingen ta del av handlingen, delvis eller i sin helhet, eller så får du ett avslag.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 679
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596
Hästhantering Jag är nyfiken på detta ämne. Har du träffat på eller kanske till och med ägt en farlig häst? Eller en häst som beter sig "dumt" utan...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp