Kontroll av stall!!

Det kanske bara är en person som är byråkrat ut i fingerspetsarna. Ta det inte så allvarligt, se som något nödvändigt ont som man helst glömmer så snabbt som möjligt, t ex ett tandläkarbesök.
 
Men det värsta e att hon e så okunnig.... har bara sina regler och mått sen kan hon inte mer...

Hon såg ut som ett frågetecken när vi disskuterade mina hästars skador och de kurser jag gått på mm...... :confused:
 
Det hela låter faktiskt komiskt. Du ska se att du skattar åt det hela snart.

Kontollanten tycker säkert att det är lika obekvämt som du, h*n har ingen kunskap, och blir satt på ett sånt här uppdrag. H*n har nog inte så mycket att välja på annat än å gå efter sina regler.
 
Men den stackarn har tydligen blivit mordhotad och allt möjligt!!
Tycker nästan lite synd om henne, men gillar inte otrevliga människor ändå!! :mad:
 
Stämmer det att gamla stalbyggnader (renoverade ladugårdar) får dispans på takhöjden? :p
I gamla ladugårdar brukar det ju vara ganska lågt i tak.
Om det inte finns dispans för det så skulle nästan inga stall vara godkända! :smirk:
 
Stämmer det att gamla stalbyggnader (renoverade ladugårdar) får dispans på takhöjden? :p
I gamla ladugårdar brukar det ju vara ganska lågt i tak.
Om det inte finns dispans för det så skulle nästan inga stall vara godkända! :smirk:

Jag undrar också det? Får man inte dispans om det är en gammal ombyggd ladugård? Någon som vet? :confused:
 
Jag har dispans på mitt stall så vi bara har 2.17 i takhöjd. jag får ha upp till 1.50 höga hästar där (tur för mitt ena cobsto är 1.50) Hos oss är de mer intresserade av hur bra luften är och då jag har öppna fönster samt springa vid stalldörren så tyckte de att det skulle räcka med min låga stallhöjd. Stallhöjden har inte så mkt med hästen att göra som med luften.
 
Det kan man få om stallet är befintligt och luftvolymen per häst tillräcklig. Jag har mellan 2.20 och 2.40 i takhöjd samt stora ytor utan boxar, så volymen räcker. Men det spelar ingen roll då jag bara har hästar under 1.44.
 
Har snart 30 års erfarenhet av inackorderingsstalloch har inspektion var annat år, och har aldrig varit med om att dom ska ha uppgifter på hästarna....
däremot så ser dom över hästarna att dom är väl vårdade och i bra hull...
sen tar dom alltid uppgifter på vem som är ansvarig för stallet..

Skulle faktiskt aldrig heller ge ut hästarnas uppgifter till komunen, dom har ingen anledning att veta vilka djuren är. inte ens kennlar eller mjölk/kött uppfödare behöver göra det, varför då hästar.... vad till nytta???
 
Kommunen är här och kollar. Har inte varit till inackorderingstallet ännu.
Men stallet hos pappa där jag har min fjorda var dom till före jul. Inga anmärkningar.
Var inte där då, men såvitt jag vet kollade dom bara boxmått, takhöjd och i allmänhet hur det såg ut i stallet.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
591
Senast: Blyger
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
863
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 200
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 058
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp