köpa bärbar?

Netted

Trådstartare
jag funderar på att köpa en bärbar, är det värt det?!
får man unna sig det?..
visserligen har jag inte precis överdrivet med sparpengar, men jag sparar ihop till den här bärbara på 2 månader..

så vad tycker ni? :angel:

(antagligen totalt onödigt att göra en tråd, men ja)

Sv: köpa bärbar?

Har du en fungerande dator som du kan göra det du vill med så ser jag ingen anledning att köpa en ny bara för att den är bärbar om man inte har en massa pengar över.

Men sen är jag en sån som gillar att spara och ogillar att slösa ;).

Bärbar är överlägset skönast att ha då man kan sitta var man vill och även i soffan. :D Mycket bättre ergonomi än att sitta vid ett skrivbord o spänna sig i axlarna när man skriver på datorn.

Det beror helt på vad du ska med den till.
Jag har både en bärbar och en stationär.

Använde den bärbara otroligt mycket under skolan men nu används den nästan aldrig.
Kommer du använda dig mycket av en bärbar? Eller är det bara hemma du kommer ha den?

Jag la för några månader sedan pengar på en stationär istället, var då inne på att köpa en ny laptop men kom på att jag kommer inte behöva en ny laptop nu när jag slutar skolan. Det var ett bra val av mig att köpa en stationär, trivs super bra med den.

En av Stefans kompisar hjälpte mig att plocka ihop den och den funkar kanon att surfa, leka med bilder och spela på.

Jag har en hyfsat ny jag också och jag är väldigt nöjd med den :D. Men jag skaffade den (önskade mig som 20-års present) för att jag behöver en.

Har du redan en dator?
I så fall är det ju verkligen onödigt.

Men vill du kunna sitta på balkongen och surfa på buke bara för att... :p

Jag har en bärbar dator och den passar mig perfekt.
Jag har inga större krav på grafik och sånt som behövs för spel, utan jag vill kunna surfa, spela och spela musik.
Och titta på serier då.
Dessutom tar de mindre plats och man kan ha den i sängen.
Det är typ som en portabel pojkvän.

Håller inte riktigt med, eftersom ett bra skrivbord och en bra stol ska vara ergoniskt korrekta ;) Men det betyder också att man inte bara kan köpa en stationär dator utan måste fylla ett halvt rum för att inte få ont.

Men likväl får jag ont när jag har min bärbara. När jag skadade knäet och inte gjorde mycket mer än satt ner och hade datorn i knäet fick jag ont i mitt goda knä och i handlederna.

Men det var kanske inte det som den här tråden handlade om :p Själv älskar jag min bärbara! Ska bara byta till XP istället för Vista så är saken biff ;) Rekommenderar verkligen att man säger att man vill ha XP, kan ge Vista chansen om några år, men nu är det KASS.

Har du redan en dator?
I så fall är det ju verkligen onödigt.

Men vill du kunna sitta på balkongen och surfa på buke bara för att... :p

jo visst har jag det! en gammal ihopplockad sak, snott av mamma och sedan rustat upp lite grann (typ ny hårddisk).

den är seg och har inte så mycket minne eller kraft som jag skulle önska.
jag fotograferar mycket och behöver en dator med prestanda, så i vilket fall skulle jag behöva en ny.

så nej, inte BARA för att sitta på balkongen (inte för att jag har någon) och slösurfa :angel:

Det beror helt på vad du ska med den till.
Jag har både en bärbar och en stationär.

Använde den bärbara otroligt mycket under skolan men nu används den nästan aldrig.
Kommer du använda dig mycket av en bärbar? Eller är det bara hemma du kommer ha den?

Jag la för några månader sedan pengar på en stationär istället, var då inne på att köpa en ny laptop men kom på att jag kommer inte behöva en ny laptop nu när jag slutar skolan. Det var ett bra val av mig att köpa en stationär, trivs super bra med den.

En av Stefans kompisar hjälpte mig att plocka ihop den och den funkar kanon att surfa, leka med bilder och spela på.

jag kommer använda den mest här hemma, men jag ser det som en fördel ändå. datorn jag har just nu tar bara massa plats, dessutom är det obekvämt att sitta vid datorn länge :p en bärbar är smidig och man KAN ta med om man vill.

Jag måste gå emot några i tråden, för mig har det varit tvärtom sen jag skaffade bärbar dator. Kan räkna på fingrarna de gånger som jag faktiskt har startat min stationära dator sen jag skaffade min första bärbara Babe för 4år sen.

Har precis köpt en ny då min gamla började få ett ruggigt dåligt batteri och det skulle kosta mer än vad datorn var värd. Har inte ångrat mig en enda sekund. Friheten att kunna vara varsomhelst i lgh och kunna surfa och skriva, eller att kunna ta med mig datorn när jag reser bort och ha tillgång till mitt bibliotek med musik och bilder osv.

Jag har inte heller använt min stationära dator många gånger sen jag köpte en bärbar för några år sedan.
Jag pluggar och reser mycket och då är det jätteskönt att ha med sig alla saker samt ha underhållning.
Då jag är borta längre än 10 timmar är alltid Macbooken eller iPod Touchen med, jag är inte alls beroende! ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 289
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 374
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 648
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka