Köpa begagnad sadel som visar sig vara oanvändbar

feel

Trådstartare
Om man köper en begagnad sadel av en butik, har man någon rätt att lämna tillbaka den om den vid genomgång av sadelmakare visar sig vara oanvändbar (sned bom, sprucken bom osv)?

Sv: Köpa begagnad sadel som visar sig vara oanvändbar

Bem om utlåtande från sadelmakaren. Reklamera så snart som möjligt.
Är det en seriös butik så tar de tillbaka den omgående.

Sv: Köpa begagnad sadel som visar sig vara oanvändbar

Den butiken där jag bor så står det att sadlarna säljs i befintligt skick. Eftersom de bara förmedlar köpet och inte själva säljer sadeln beg så är jag tveksam ifall dom skulle ta tillbaka sadeln. Däremot brukar de kolla ganska noga på de sadlar som de får in till försäljning men kan ju inte se det som en sadelmakare som öppnar sadeln kan se.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 185
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI