Köpa brösta!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kaxman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 976
K

Kaxman

Heej. Jag undrar vart det finns svasta läderbröstor att köpa?
Ska vara av den modellen som går från sadelgjorden upp till sadeln. Har bara funnit sånna med tex martingal men jag vill bara ha bröstan. Tack på förhand! :D

Sv: Köpa brösta!

Menar du en förbygel?

De säljs ju oftast kombinerade men då kan man ju ta bort martingalen lätt.

Annars går det att köpa en förbygel som man har till travselar. Passade bra till min sadel jag hade. Finns i flera varianter och material

11304a.jpg

Fast just den modellen går ju inte att ha till en sadel. Travbröstorna ska fästas lägre än ridbröstorna, och ska man då ha dom på en sadel så måste man fästa de i sadelgjordsstropparna. Då funkar inte den, iom clipsen.

Det är inga problem att sätta den högre upp. Beror i och för sig säkert på vilken häst man har (hade det på en nordistravare själv). Men självklart är det bäst att ha en riktig.

diny skrev:
Det är inga problem att sätta den högre upp. Beror i och för sig säkert på vilken häst man har (hade det på en nordistravare själv). Men självklart är det bäst att ha en riktig.

Jag kan inte tänka mej att travbröstan skulle vara dyrare än en vanlig förbygel iaf (finns ju allt från börjes till passier) , och då är det ju lite onödigt att köpa en som är gjord för trav, om man själv inte kör en himla massa vill säja...;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 212
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 240
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur