köpa christ cortez...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare catta_84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 134
  • Visningar Visningar 21 664
C

catta_84

jag har letat runt efter ett nytt släp och hittade då christ cortez.... verkar vara ett VÄLDIGT prisvärt släp... nån som har ett christ-släp??? nöjd???

tacksam för snabba svar då jag har tänkt köpa ett så snart som möjligt.

Sv: köpa christ cortez...

Vi har ett 2 år gammalt Christ Carat som vi är helnöjda med. Bra släp till bra pris!

jag har letat runt efter ett nytt släp och hittade då christ cortez.... verkar vara ett VÄLDIGT prisvärt släp... nån som har ett christ-släp??? nöjd???

tacksam för snabba svar då jag har tänkt köpa ett så snart som möjligt.

Brukar alltid låna min tränares. Enda negativa är att det är lite plats framför hästarna. Ibland lite jobbigt att få plats och tränsa osv. Men annars väldigt bra

Sök här på forumet på just Christ så får du se.
Det är väl ett sånt mul har?! :crazy:

Sök på användaren Mul, hon har haft otroligt mycket problem med sin Christ och ärendet ligger nu hos ARN.

Kolla runt ordentligt på alla typer av transporter som passar just dig och din häst. Ha inte så bråttom när du ska göra en såpass stor penninginvestering. Det är ju inte så kul om du får problem eller om affären inte blir som du tänkt dig.

Sen är det nog inte fel att tänka på svensk kvalité när man ska transportera sin bästis....:love:

Kolla runt ordentligt på alla typer av transporter som passar just dig och din häst. Ha inte så bråttom när du ska göra en såpass stor penninginvestering. Det är ju inte så kul om du får problem eller om affären inte blir som du tänkt dig.

Sen är det nog inte fel att tänka på svensk kvalité när man ska transportera sin bästis....:love:

varför måste de vara svensk tilverkat???

min ekonomi tillåter inte att köpa ett sånt släp....

hade jag haft pengar så hade jag haft ett ume eller boj men nu har jag inte råd med de... hittade då christ cortez till ett mycket bra pris... ska hämta de om 4 veckor...

Jag var och kollade på christsläp och jag blev inte imponerad av sadelkammaren om man jämför med liknande släp, böckmann, domino, henra mfl....

Sadelhållarna var som smala pinnar i christen och väldigt konstigt monterade, begreppet "stuva in" har dom tagit på allvar :smirk:

Jag har ju en westernsadel och den hade aldrig fått plats men min kompis som var med sa att hon nog inte skulle fått in sin dressyrsadel på ett vettigt sätt heller utan att behöva "skrapa i" någonstans....

Christ rensades bort direkt från min lista... nu är jag verkligen på GRÄNSEN att beställa ett Domino (europasläp)

Jag var och kollade på christsläp och jag blev inte imponerad av sadelkammaren om man jämför med liknande släp, böckmann, domino, henra mfl....

Sadelhållarna var som smala pinnar i christen och väldigt konstigt monterade, begreppet "stuva in" har dom tagit på allvar :smirk:

Jag har ju en westernsadel och den hade aldrig fått plats men min kompis som var med sa att hon nog inte skulle fått in sin dressyrsadel på ett vettigt sätt heller utan att behöva "skrapa i" någonstans....

Christ rensades bort direkt från min lista... nu är jag verkligen på GRÄNSEN att beställa ett Domino (europasläp)

nu har ju inte jag så höga krav på släp... behöver ingen sadelkammare... jag vill ha ett rymligt boggisläp till min häst då jag nu har ett enaxlad värmlandsvagn från 82 som känns lite för trång för honom.. annars så e jag jätte nöjd med de släp jag har...

Frågan är ju varför du startar en tråd och vill veta vad vi tycker om du redan bestämt dig och beställt ett Christ???

Jag tycker dels att vi ska gynna den svenska marknaden, det är ändå i Sverige vi bor och arbetar och alla vill väl att industrin ska utvecklas här och inte flytta utomlands?

Sen är det iaf min obändiga uppfattning att om man köper en svensktillverkad vagn så uppfyller den nog MIN tanke om hur säker och kvalitétsmedveten en transport kan vara. Utseendet är inte så viktigt för just mig utan säkerheten för hästen går i första hand. För någon annan kan det vara så att just designen är viktigast och då ska man satsa på det.

Frågan är ju varför du startar en tråd och vill veta vad vi tycker om du redan bestämt dig och beställt ett Christ???

Jag tycker dels att vi ska gynna den svenska marknaden, det är ändå i Sverige vi bor och arbetar och alla vill väl att industrin ska utvecklas här och inte flytta utomlands?

Sen är det iaf min obändiga uppfattning att om man köper en svensktillverkad vagn så uppfyller den nog MIN tanke om hur säker och kvalitétsmedveten en transport kan vara. Utseendet är inte så viktigt för just mig utan säkerheten för hästen går i första hand. För någon annan kan det vara så att just designen är viktigast och då ska man satsa på det.

nr 1:när jag startade tråden så hade jag inte riktigt bestämt mig men nu har jag de... vill ändå vet vad folk tycker om märket, vad de har för erfarenheter osv....

nr 2: de du skriver om att gynna sverige låter nästan rassistiskt.. nu var de säkert inte så men jag fick den uppfattningen...

nr:3 jag väljer självklart säkerhet före design... om du har sett cortez modellen så ser de ju ut som vilket släp som hellst...
de som har fått mig att välja den är prisklassen... min ekonomi klarar de priset... vad gäller säkerheten så är de säkrare än de släp jag har... de e iaf den uppfattningen jag får när jag läser om den....

nu hoppas jag att jag inte framstod som nån bitch:crazy:

Har du kollat Muls inlägg, för där finns hela trådar om just Christ, ARN och kvalité?!

Jag tolkar f ö inte att "gynna Sverige" som rasistiskt - det är väl mera en fråga om att vilja/ kunna betala för att hålla efterfrågan uppe, vilket i sin tur påverkar arbetsmarknaden.

Inte som en bitch kanske men sanslöst okunnig!

Dessutom har du nog bestämt dig innan du startade tråden eftersom du efter endast 2 timmar säger att släpet är beställt...

Hur i hela friden kan du tolka att man är rasistisk för att jag vill behålla jobben i Sverige istället för att hela vår industri sakta men säkert flyttar utomlands??? Har du ingen koll på vad som händer i vårt avlånga land??? Eller är det så att du inte är tillräckligt gammal för att fatta hur det blir när man ska ut och söka jobb och inga finns att få?

Detta blir mitt sista inlägg i denna tråden för jag tycker det håller på att spåra ur totalt.

Har du kollat Muls inlägg, för där finns hela trådar om just Christ, ARN och kvalité?!

Jag tolkar f ö inte att "gynna Sverige" som rasistiskt - det är väl mera en fråga om att vilja/ kunna betala för att hålla efterfrågan uppe, vilket i sin tur påverkar arbetsmarknaden.

jag har letat efter den tråden men inte hittat den.... sen finns det väl alltid nån som drabbas av dålig kvalitet vilket märke de än gäller.... eller???:confused:

Om du kollar runt bland Christtrådarna så ser du att i princip alla ägare är nöjda. Mul har fått ett måndagsex, ngt som alla märken har.

Många som inte har ett Christ gnäller dock vilket är lite konstigt.

Men i såfall ska man väl bara köpa Ume, det är mig veterligen dom ända som har hela sin tillverkning i Sverige, ev Boj också.
Och jag antar att du kör Saab el. Volvo...

Om nu svenska släpen är så mycket bättre är det ju inga problem, för då kan ju de exportera till andra länder eller hur?

Inte som en bitch kanske men sanslöst okunnig!

Dessutom har du nog bestämt dig innan du startade tråden eftersom du efter endast 2 timmar säger att släpet är beställt...

Hur i hela friden kan du tolka att man är rasistisk för att jag vill behålla jobben i Sverige istället för att hela vår industri sakta men säkert flyttar utomlands??? Har du ingen koll på vad som händer i vårt avlånga land??? Eller är det så att du inte är tillräckligt gammal för att fatta hur det blir när man ska ut och söka jobb och inga finns att få?

Detta blir mitt sista inlägg i denna tråden för jag tycker det håller på att spåra ur totalt.

efter att jag lagt upp tråden så ringde återförsäljaren upp mig och vi pratade om släpet å då bestämde jag mig för att köpa ett...
å denna modell var den ända som passade min plånbok...

ber om ursäkt för min okunnighet.

men om jag får be dig om din åsikt vad gäller christ... vad tycker du??? jag är ute efter ett större släp än mitt gamla... (vv -82)

Eftersom min åf gärna sitter och läser mina inlägg och kommenterar dom, ang min transport så hänvisar jag till pm, och att det finns en tråd redan om transporten..

Ja, eller 2 trådar om den. Där den andra visar att även dyrare märken kan få måndagsex.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 847
Senast: Murray
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Akvarietråden V