Köpa dammsugare?

Sv: Köpa dammsugare?

Fan, såg nu att 699 var pris i butik...

Det blir 778 kr i internetpris, är det med frakt då?

Ehh.. det står pris i butik 999:- men att frakten är på 79:- så online blir det 778 kronor blir med frakt! :idea:

Ingen aning om den är bra dock.
Vi har en electrolux från 80-talet. Den suger. Förbannat illa. :)

För att veta hur bra en dammsugare suger så ska du kolla på sugeffekten, inte motoreffekt. Ju högre watt sugeffekt, ju bättre sugförmåga. :)

Kolla in i forumet Hem & hobby, vill minnas att det finns trådar om dammsugare där.

Btw.. så ska nog denna tråden ligga där också ;)

Ett sånt gammalt härke hade vi på mitt förra jobb, i gårdsverkstaden ända tills jag "råkade" backa över den med största traktorn,,,,,,,,,,,:angel:

Det finns väl inget som är så enerverande som att stå där och skava på golvet eller i en traktor och inget händer.:mad:

Jag har en matsui för 249:- från elgiganten då exet tog tillbaks den andra efter att vi bott åtskilda i sju månader.
Den funkar om inte hundhårstussarna har vuxit sig för stora. Den kom hit som en tillfällig lösning men får stanna så länge den fungerar.

Jag tröttnade på budget skit för något år sedan och stegade in till min lokala elhandlare. (Trot eller ej men tom i den här hålan finns det en sådan.) Han pratade på mig en Elektroluxmaskin för ca 3000:-. Jag som alltid hatat att använda en dammsugare kände det som om jag slängt bort pengarna men när jag använt den ett par gånger så älskade jag den. Man blir inte döv när man använder den, den suger upp skiten och den sprutar inte ut allt dammet i bakändan igen som budgetskiten gjorde. Förutom detta så finns det en lång sladd på maskinen så man kan dammsuga hela huset utan att flytta kontakten 3 ggr (3 rum o kök).
Har du pengarna så är det värt att lägga på lite och få en maskin som fungerar bra.

Vi är också sjukt nöjda med vår electrolux...men de ÄR dyra.

Det finns dammsugare som är väldigt bra som är billigare också men kanske inte så billiga som den TS tittat på?

Något jag tycker att man ska tänka på är ljudnivån. Det är inte kul att dammsuga över huvudtaget och det blir inte bättre om man blir hörselskadad på kuppen...

Den dammsugare du länkade till kommer du tyvärr att inte vara mer nöjd med än den du har.
Med dammsugare får man tyvärr för det man betalar för, och man blir tyvärr tvungen att betala mer än 699,-

Watt effekten är inte jämförbara mellan olika märken eftersom de mäts på olka sätt. De billiga damsugarna går också fort sönder eftersom man har sparat på plastdelarna, dvs plasten är av sämre material och tunnare.

Märken att rekomendera är Miele (alla modeller) samt Electrolux och Philips dyrare modeller.

Tänk på att det är betydligt vettigare att investera i att köpa en bra dammsugare på en gång, än att byta dammsugare varje år.

knapplån:

jag köpte en simens för runt 2000 kr på rea (hade gått på 3000kr) och vilken skillnad mot budgetdammsugaren från ICA. Det är som natt och dag, sugeffekt, räckvidd, dammsugarpåsstorleken (man behöver inte byta varannan gång man dammsuger).

Att den var SÅ mycket bättre märkte jag när jag blev tvungen att gå tillbaka till den gamla då jag var tvungen att reparera den nya. Höll på att bryta ihop fullständigt när jag skulle dammsuga med gamla dammsugaren SÅ DÅLIG, och då har jag ändå bytt munstycke på den så att man har samma på bägge.

Har man djur inne så är det lätt värt att köpa en dyrare dammsugare.

Javan

Haha, du baar "råkade" :angel:?

Vi kommer nog att "råka" slänga ut den gamla genom balkongen och sjunga hallelluja:p

Vi vill lägga max 900, mer än så har vi antagligen inte råd med då vår son fyller ett år snart..

Jo, min pappa har en Ultra Silencer. Funkar jättebra och speciellt när han har katt som fäller mycket.

För tillfället har vi inga pälsdjur och lgh är inte jättestor så vi behöver ingen värstingsugare, men vi vill ha en bättre än den vi har iallafall.

Det har du nog rätt i. Jag tittade på Elgiganten, där hade dem Bosch, Volta och LG. Är de märkena något bra?

Vi har en Volta, Diamant 400. 1400W.
Sambon hade den när vi blev ihop (Januari 2002), då var den ganska ny, vet inte hur ny men ny.
Den är ganska välanvänd men suger fortfarande lika glatt bara den får ny påse och filter ibland.:laugh:

Tänkte på en Volta från Elgiganten.

Vi vill ju ha en bra, men pengarna finns inte till att lägga till en jättedyr..

Liknande trådar

IT & mobiler Ja, det är en verklig djungel att försöka hitta rätt i... Och jag skulle behöva lite råd och tips om bra modeller. Några krav/önskemål...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka