Köpa galoppör!

Sanette

Trådstartare
Jag har tänkt att köpa en galoppör och eftersom jag tidigare har hållt på med hoppning så har jag noll koll på galoppsporten. Var hittar jag t e x galoppörer till salu? Finns det någon sida här på nätet?
Mycket tacksam för svar!:banana:

Sv: Köpa galoppör!

Sanette skrev:
Jag har tänkt att köpa en galoppör och eftersom jag tidigare har hållt på med hoppning så har jag noll koll på galoppsporten. Var hittar jag t e x galoppörer till salu? Finns det någon sida här på nätet?
Mycket tacksam för svar!:banana:

Mer eller mindre det enda sättet att få tag i fullblod från banan är att helt enkelt kontakta tränare… Smartast är att åka till Täby Galopp eller Jägersro en förmiddag och besöka de olika stallen, fråga efter tränaren och om denne har någon häst tillsalu…

Bor du långtbort så gå in på banornas hemsidor för att hitta telefon nummer till de olika tränarna. Länkar finns under organisationslänkar här på Bukefalos…

Råkade se några utanonserade tillsalu...
http://www.tabygalopp.se/salu.html

Men majoriteten av tränarna hinner/bryrsig inte om att sätta ut dem tillsalu. Det kommer personer och frågar efter hästar tillsalu hela tiden på Täby Galopp...

Där va ju en som går löp till salu. Jag vet inte om du förstod mig rätt men jag hade tänkt att köpa en galoppör som ska gå på banan inte som ridhäst. Vilken ålder är bäst att köpa dem? Rekommenderar du/ ni att åka över till England och köpa någon där? Jag bor ju i närheten av Jägersro så då kanske man ska åka in där.

Det går att köpa fina löphästar både i Sverige och england. Hade du tänkt träna själv eller sätta hästen i träning? Om du tänker sätta hästen i träning hos någon så skulle jag ta kontakt med denna och be om hjälp att hitta en lämplig häst. Ska du träna själv så måste du gå minst steg 1 och 2 innan du kan få en amatörtränarlicens. Åk in till Jägersro och fråga runt men tala om att du vill hitta en lämplig amatörhäst och ta reda på om den är ok i t.ex. startboxar m.m. Jag tror inte att du vill ha en "problemhäst" som första häst. Försök hitta en som har startat och vet vad det handlar om. Du borde ta en sväng över till Danmark också, där brukar det finnas massor till salu om man letar lite, speciellt så här års när säsongen är slut.

Hej...
Galopp hästar till salu hittar du lite över allt. Men en bra sak är den tjocka "boken" som alla tränare står med i. Be att få låna den av någon de flesta uppfödare har den med. Annars kan du gå in på www.tabygalopp.se där finns massor av länkar. Ett stort stuteri är stall Lambada som Sten Thynell äger han har massor med hästar...men var dock en tuff förhandlare för han har en räv bakom vart öra:D :D Men trots allt så har han några bra hästar. Skojeriet i häst värden är vi väl alla medvetna om men när det kommer till galoppen så får man vara ännu mer försiktig.
Att komma och störa tränarna i stallarna brukar inte vara så uppskattat men med ett stort leende och en trevlig attetyd ska det säkert också gå bra. Lycka till

Boffey skrev:
Att komma och störa tränarna i stallarna brukar inte vara så uppskattat men med ett stort leende och en trevlig attetyd ska det säkert också gå bra. Lycka till

Måste erkänna att jag trodde att det var bästa/enda sättet (när man vill köpa ridhäst)… Men vill man köpa äldrehäst för att själv ha som amatörhäst tror jag att det e svårt att hitta något bra utan kontakter…

Om du ska köpa en häst som inte är så jättebra men med ett riktigt fint hjärta som du ska amatör träna så rekommenderar jag en som jag vet är till salu:
Huxflux. Knappast någon superstjärna men duger i alla fall om du vill testa på!
Ta kontakt med Patrick Wahl på Täby galopp.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 184
Senast: Digbil
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025