Köpa "gammal" företagsdator

AgentCarter

Trådstartare
Är det prisvärt att köpa en begagnad företagsdata?
Är en Thinkpad T400 eller en DELL LATITUDE D630 som finns just nu under 3000.
Men de är så små skärmar:o Känns mest som om det vore mitt största problem:p

Sv: Köpa "gammal" företagsdator

Jag vet inte om du skriver företagsdator för att det är ett företag som gör sig av med dem eller för att du vet att det är företag som var tänkt som köpare.
Men sådana är det. Lenovon känner jag inte så väl men Dell latitudeserien kan jag säga att det är datorer av vettig kvalité, inte billigaste plasten som finns.
Som företagsinriktad så har den dockningsport så man enkelt kan koppla in andra tillbehör man har stationärt (om man har en "docka" alltså).
Med Dells datorer kan man välja en uppsjö olika konfigurationer inom samma modell. Så att säga att bedöma pris på datorn utan att veta vad den har för specifikation är svårt. En gammal laptop kan ha några problem. Hårddisken kan ju (som alla andra) gå sönder. Man bör nog också ominstallera operativsystemet så det känns och fungerar lite renare än någon installation som funnits med sedan datorn levererades. Nästa är batteriet. Li-ion batterier slits efter användning och lagringstemperatur samt laddning. Så har datorn använts mycket på batteridrift så kan det vara slitet. Men ska sägas att det inte är skräpbatterier i Latitude-serien. Sist så är det dammet. Man bör nog öppna datorn (Dell är bra på att vara simpla på att öppna) och göra rent med tryckluft.

Eftersom företag kräver stabilitet i sortimentet så är Latitude något man får tag i reservdelar till även ett bra tag efter modellen slutas tillverkas. På ebay.co.uk kan man nog också få tag i delar.

Men priset... ja en gammal dator utan garanti är en gammal dator utan garanti ändå, hur bra den var från början.

Det var mellan 1-2 års garanti på dessa datorer så jag tyckte att det inte kändes så illa, Var bla. från konkursbon. Men kom på att jag antagligen inte kommer orka med skärmen, jag läser extremt mycket på min data och tycker min sambons 15 tums skärm känns lite liten för min användning.
Annars vore det perfekta datorer för mig, stöttåliga:d

Du kanske har råd med en exterm bildskärm om datorn inte är så dyr??

/Lavinia, som inte köpt någon dator begagnad, dom tar slut så fort ändå..

de är ju gamla häckar, köp något nyare.. de där är utdaterade sedan flera år, de kom på marknaden för 5-6år sedan båda två och är totalt slut.. ska du välja en av de ska du isf inte betala en krona för någon av dem.

Liknande trådar

Kropp & Själ Funderar på att köpa ett par sånna, men det är en helt ny marknad för mig. Jag hatar handskar och vantar, tycker de är obekväma och...
Svar
17
· Visningar
635
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten... 28 29 30
Svar
597
· Visningar
54 840
Senast: Nepenthe
·
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka