Köpa grejer från utlandet!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anna210
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 639
A

anna210

Någom som köpt hästgrejer från utlandet - annat EU land?
Ska nog köpa sadel från England för det kan bli mycket billigare.
Hur fungerar det med moms? Blir det billigare egentligen?
Har varit inne på tullverkets hemsida och det verkar lite "luddigt" det där... :crazy:

Jag har köpt flera sadlar från Danmark och de har blivit billigare än här, trots den dåliga växlingskursen.

Det är ingen skillnad på att beställa i Sverige eller i ett annat EU-land om du är privatperson. Momsen är redan pålagd i det land du handlar från och det tillkommer ingen tullavgift. För företagare gäller lite andra regler som jag kan förklara om du är företagare.

Katrin

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 475
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
1 009
Senast: Tuvstarr
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 842
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka