Köpa häst med mugg/rasp?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare _Sweetheart_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 4 208
Sv: Köpa häst med mugg/rasp?

Jag skulle ta reda på om det är mugg/rasp eller om det är fotskabb. Det avgör om jag skulle köpa eller inte. När en häst haft mugg länge utan att det försvinner så lyser varningslampan hos mig beroende på om den uppvisar fler symtom till.

Sv: Köpa häst med mugg/rasp?

Har aldrig köpt en häst med mugg men min häst fick det när jag flyttade henne till ett större stall, rätt små hagar och lerigt var det. Tror även stressen och fodret hon fick där var en bidragande orsak. Flyttade hem henne och efter 2 veckor med kortison kräm och örondroppar för hund som jag smorde inte henne med så var det borta. Var bara att rengöra med grönsåpa, torka (med hårfön:angel:) tills det var helt snus torrt och sedan smörja.

Skulle nog inte hindra mig från att köpa hästen om det inte var väldigt allvarligt. Hur ser miljön ut där hästen står nu? och hur ser den ut för övrigt? vad har dem gjort för att få bort muggen?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 252
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Freazer
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka