Det är det ingen som är, men skulle du vilja gå in och försöka sära på två hästar som tok bråkar? Samt innan du hunnit sära på dom kan skadan redan vara skedd..Ingen är väl så dum att dom låter hästen bli söndersparkad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är det ingen som är, men skulle du vilja gå in och försöka sära på två hästar som tok bråkar? Samt innan du hunnit sära på dom kan skadan redan vara skedd..Ingen är väl så dum att dom låter hästen bli söndersparkad.
Det kan ju hända på EN sekund. Behöver inte alls handla om "dumhet" från människans sida.Ingen är väl så dum att dom låter hästen bli söndersparkad.
Hur kom jag in i bilden? Jag är inte hästhandlare.Då får du ju sälja den istället mycket roligare ju.
Mina hästar bråkar inte, men om den andra gör det såDet är det ingen som är, men skulle du vilja gå in och försöka sära på två hästar som tok bråkar? Samt innan du hunnit sära på dom kan skadan redan vara skedd..
Det kan du inte veta, även dina kan bli som förbytta vid en ny kontakt.Mina hästar bråkar inte, men om den andra gör det så
Enbart om dom måste försvara sigDet kan du inte veta, även dina kan bli som förbytta vid en ny kontakt.
Jodå för på prövotiden hinner du märka om det inte funkar alls, då behöver man inte fortsätta försöka.
Fast det vet inte du. En dag kan den där hästen som triggar bara genom att finnas till komma. Jag har sett det hända flera gånger. Hästar som aldrig gjort en fluga förnär blir plötsligt vansinniga pga en häst som inte ens gjort nått annat än att finnas till. Precis som valacken som aldrig hoppat på ett sto. Men en dag så dyker DET stoet upp och valacken tror att han är hingstEnbart om dom måste försvara sig
Hur då? inte ovanligt att en fösta hälsning blir lite viftande med framben och träffar det fel så är hästen redan söndersparkad under minuten efter ihopsläpp.Ingen är väl så dum att dom låter hästen bli söndersparkad.
Mina bråkar inte så lände jag inte tar in ny häst för då blir det oroligt ett tag tills alla lärt känna varandra och då blir det lugnt igen.Mina hästar bråkar inte, men om den andra gör det så
Vi har precis fått ta tillbaka en ponny till ridskolanVi hade en häst, på ridskolan där jag arbetar, som var världens bästa ridskolehäst! Supertrygg, snäll i stallet och i flocken osv osv. När hon skulle pensioneras och byta ägare sparkade hon sönder hela stallet, hos nya ägaren. Hon fick snabbt komma tillbaka till ridskolan. Då blev hon världens bästa häst igen! Så trygg i sin flock, men klarade inte av att flytta på sig. Hon fick några år till på ridskolan, sen fick hon avsluta livet värdigt medan hon var frisk och i fint hull!
Vad menar du med att du hinner märka om det inte funkar? Säg att du vill köpa min häst. Du vill då transportera hem den,släppa ihop den med dina hästar och om det inte funkar skicka tillbaka den igen? Vem anser du har ansvaret om min häst blir skadad under transporten eller vid ihopsläppet?Om det uppstår en skada,är du beredd att betala veterinär,uppstallning,igångsättning osv? Minskat värde på hästen?Jodå för på prövotiden hinner du märka om det inte funkar alls, då behöver man inte fortsätta försöka.
Samma för oss, tror hon var 22 också! Och fick leva till 27, frisk som en nötkärna! Men kändes inte värdigt längre för en så gammal häst att gå lektioner, så vi avslutade när hon var på topp!Vi har precis fått ta tillbaka en ponny till ridskolan☺Han skulle bli pensionär vid 22 års ålder och firades av med pompa och ståt. Han trivdes inte alls,slutade äta,sprang över folk och var allmänt stressad. Så han fick flytta hem och lufsar nu nöjt runt med våra minsta barn igen![]()
Hästar som är lätta att ha att göra med plus snälla brukar inte försöka sparka någon annan häst ens när dom får en ny kompis. Dom bara vet rangordningen från början utan onödigt tjafs.
Exakt samma hände med en bekants hästar, första dagen i sommarhagen och glada hästar där den ena sparkade sönder käken på sin kompis. Ren och skär olycka.Sen kan ju även glatt bus resultera i skada av misstag. Från att hästen halkar och skadar sig till att en glad brall träffar kompisen av misstag. Det sistnämnda hände mellan två bästa kompisar jag hade. En glad brall träffade olyckligt och resulterade i en tandfraktur på kompisen. (som sen med maxad otur kostade kompisen livet)
Men då är det inga problem, du kan kolla om hästen är snäll och inte brukar sparka genom att umgås med den och kolla den i hagen.Hästar som är lätta att ha att göra med plus snälla brukar inte försöka sparka någon annan häst ens när dom får en ny kompis. Dom bara vet rangordningen från början utan onödigt tjafs.