Köpa hästgrejer i USA

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MammaPonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 4 246
M

MammaPonny

Ska snart åka över Atlanten på semester, närmare bestämt till Florida. Någon som vet var man kan hitta affärer som säljer hästgrejer, ridbyxor, ridstövlar osv? Är allt sånt billigare där borta?

Sv: Köpa hästgrejer i USA

Haha, jag tänkte just posta ungefär samma tråd ;)

Dollarn är ju ff hysat låg, så mkt är nog billigare, men hör gärna expertutlåtanden från folk som bott här längre än jag?
Googla tack shop eller equestrian shop + staten du är intresserad av så borde det komma upp nåt :)

Jag handlar en hel del därbortifrån vi nätbutiker å ja det är lite billigare men inte så himla otroligt billigt om det inte är rea.
Dock tillräckligt billigt för att det ska vara billigare ink frakt och ev tull än att köpa i Sverige.

Jag var i USA i somras och tittade lite i hästaffärer. Jag rider inte western dock. Min slutsats var att det inte var lönt för mig att handlar något där som jag likaväl kan handla hemma. Det är lite billigare i USA när dollarn är låg, men eftersom jag har företag och lyfter moms i Sverige så lönade det sig inte. Det man också måsta tänka på är att flygbolagen är hårda med övervikt och med om man har ett x-tra kolli. Handlar man ngt stort eller tungt kan man med alltså få betala ett antal hundralappar för att få hem det med flyget.

Även om dollarn är låg är hästgrejer i regel dyrare där än vad de är här hemma. Man går med lite vinst, beroende på var man shoppar.

Jag har svart bälte i Floridas hästbutiker :D Tredje gången jag raidat var i år, man kommer alltid hem med mumma! Butiker jag har varit i och gillar är:

Saddlers, Orlando. 2921 S. Orlando Drive #176 Sanford

The Tackeria, Wellington. 13501 South Shore Boulevard Suite 107

Whip n' spur, Tampa. 14434 North Dale Mabry Highway

Samtliga har hemsidor, om du googlar på namnen så hittar du dem. Finns flera än dessa, men ovanstående är de med bäst utbud anser jag.

som flera andra redan varit inne på får du ju problem med för mycket bagage hem om du ska handla mycket, och så jättestor prisskillnad är det inte oavsett, USA är ju ingen hobbyryttar sverige och priserna är därefter. Du lär tjäna betydligt bättre på att webshoppa från någon av de brittiska hästbutikerna, priserna är lägre än hemma och frakten inte särskilt dyr! Horseware täcken tex går att köpa för betydligt billigare än här hemma, även med frakten inräknad!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 625
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 215
Senast: morgaine
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 317
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31