Köpa Hinder

quintess

Trådstartare
Hallå alla hoppintresserade. :angel:
Var har ni köpt era hinder?
Såg att Granngården har i metall men de vita plast har jag inte hittat?

Har ni några tips???

Sv: Köpa Hinder

Har hinder från Safety System, tycker de funkar jättebra. Lätta att bära (stöden) o man kan ha dom ute året om utan att de blir dåliga.

Har safety system, beställde mina direkt därifrån, ganska dyra men varje gång man ska bära fram eller bort dom inser man hur bra dom eg. är :)

Plast håller juh inte! :eek:

För den "händige" personen är ett tips att köpa staketstolpar för 23kr (tror det var 23, inte säker) på granngården och bara såga av spetsen, sen har du en billig bom.
Lite billig färg måste du ju såklart ha, och det hittar du ju i färgbutikerna :idea:
Fråga om de har felbrutna färger, en del kan man tom. få gratis.

Varför inte göra lite unika hinder?!? ;)

Jordgubben :bow:

Vi har Safety System bommar som vi köpte i somras. Vi har "vanliga" trä hinderstöd som har några år på nacken men de håller bra ändå så de får hänga med ett tag till. :idea: Ska vi köpa hinderstöd så blir det från Safety System de också.

:cool:

Våra höll i ett år, sen blev plasten helt konstig :crazy:

Jordgubben :bump:

Safety hindrerna håller i en evighet!

Jag gillar safety-hinder men ...
där finns nackdelar.
- de blåser lättare omkull än stabilare stöd
- fjädern pajar lätt vid "skållan"
- muttern vid fjädern lossar och försvinner
- "skållan" töjs ut så att fjädern inte kan dra ihop det
- det vita förändrar färg och går inte att måla om , tål en vittvätt sen blir det flammigt
- bommarna vill jag bara ha inomhus då erfarenhet från flera träningsplatser är att används de ute så ruttnar de snabbt inuti plasten när det kommer in fukt (genom sprickor i plasten efter islag)

Har någon sett safety-utfyllnadshinder som är hela och äldre än ett år :angel:

Vi har safety hinder.Toppenbra :) Står i ridhuset året om.En bom har faktiskt gått av...

Japp jag har! Och de var hela 5 år och stått ute året runt.

Får gratulera då. Fast du har nog varit ute för något unikt. Använder ni inte det? :angel:

inomhus funkar det hyfsat. :D
Men det är inte snack om saken att utfyllnadmaterialet är uselt för utomhusbruk. Släpper i skarvarna och plasten spricker.

Jag har hört fler som get samma tips, men jag undrar...blir inte bommarna väldigt korta då? Alltså att hindret blir smalt att hoppa?

I stallet där jag står så har vi sådana "bommar". Det blir ju smalare hinder men det funkar kanonfint. Sen när man kommer iväg på träning/tävling så känns ju de långa hindren skitsmå ju =)
Tänk sen när du tävlar o dom har med ett "jokerhinder" dom brukar ju vara smala, då tar du det lätt som en plätt :banana:

Har någon sett safety-utfyllnadshinder som är hela och äldre än ett år :angel:

Jepp jag har oxå det! Mina är nu 5 år och står ute året om och används flitigt! En bom han en väldigt liten spricka i i ena "locket" på ytterkanten annars är där inte ett endaste fel på dem. Så jag är mkt nöjd med mina Safety System hinder o skulle inte byta dem mot något annat!

Hehe tror inte det, det är nog du som har fått tag i måndags exemplar!

Och ja, de var väl använda!

Liknande trådar

Anläggning Vi har i flera år haft en skottkärra till mockning i grön plast, väldigt lätt och smidig. Lagom stor till ett litet stall. Nu har den...
Svar
11
· Visningar
616
Senast: Freazer
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
733
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Breen
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III