Köpa hoppsadel

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Sannasanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 751
Sv: Köpa hoppsadel

Gillar man lite hårdare sadlar så gillar man säkert Passier Optimum. Det är ju bra kvalitet och det är ju praktiskt med ändringsbar bomvidd. Av Passiers modeller föredrar jag dock PSL, för jag hamnar inte riktigt rätt i Optimum. Vill du ha flatare säte kan du ju prova Pegasus/Marcus Ehning också. Den har flatare säte än PSL, men är typ 10 000:- billigare ;) (och har ändringsbar bom, och läder i bra kvalitet)

Jag åkte ner till sharpman och provade en sadel. Sen har jag haft sadelutprovare hemma här och provat sadlar jag själv beställt hem.

Jag läste i D_K´s sadellistan 2.0 och kollade vilka märken som kunde vara aktuella. Lånade sedan hem sadlar från en butik i närheten och testade först själv, och nu ska det komma en utprovare på söndag som ska se hur den sadeln som jag gillar bäst, och som jag tycker ligger bäst på Britt...

Vi får se på söndag om jag tycker rätt eller inte... :crazy:

Diana

*kl*

Tar alltid ut sadelutprovare. Skulle dom inte råka ha en passande sadel kan dom ta mått och komma tillbaka senare med flera modeller. Brukar också försöka få ta sadeln på "prov" en kort tid (1v) så jag kann känna att den även passar mig.:)

Jag pallrade mig iväg till Strömsholm och provade ut en. Visste inte allt vad jag skulle ha, men väl där hittade jag min älskade sadel. Kärlek vid första ögonkastet, jag behövde bara se den för att veta hur den var att rida i. Haha, en dag vaknar jag väl och märker att kärleken har svalnat, och upptäcker att sadeln inte alls är vad jag trodde:D

Kan ngn tipsa om duktiga sadelutprovare i NV Skåne ?
Att sälja sadlar behöver ju inte betyda att man är bra på att prova ut dem.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 627
Senast: Roheryn
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Fritid Jag har en iPhone 11 som är fyra år gammal. Batteriet börjar balla ur och jag inser att jag måste köpa en ny mobil snart. Jag söker en...
Svar
8
· Visningar
395
Senast: Lilla
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka