Min bror vill skaffa en hund och jag tror att det skulle vara bra för honom då han kommer ut lite mer och har en meningsfylld tillvaro utanför jobbet. Det jag dock är orolig för att han ska tröttna och att det kommer läggas över massa ansvar på mig, då jag redan idag har två hästar som tar en del tid och känner väl att det kan bli för mkt.
Vi har funderat på en Finsk lapphund. Är det en bra första hund? Vad ska man tänka på och hur mkt tid tar en hund per dag om den ska vara tillfredställd både psykisk och fysisikt ?
Är det för mkt med två katter (äldre ; 14- och 13 år) och en hund i en trea?
Vi har en utbildade hundinstuktör i min pappas familj och han tillbringar mkt tid med deras två hundar. Så hjälp kommer han att få med utbildning av hund. Problemet är att han inte vill berätta för dom och det är mitt krav att han ska berätta att han vill skaffa hund. Är det ett dåligt krav ?
Blev kanske ett rörigt inlägg.
Vi har funderat på en Finsk lapphund. Är det en bra första hund? Vad ska man tänka på och hur mkt tid tar en hund per dag om den ska vara tillfredställd både psykisk och fysisikt ?
Är det för mkt med två katter (äldre ; 14- och 13 år) och en hund i en trea?
Vi har en utbildade hundinstuktör i min pappas familj och han tillbringar mkt tid med deras två hundar. Så hjälp kommer han att få med utbildning av hund. Problemet är att han inte vill berätta för dom och det är mitt krav att han ska berätta att han vill skaffa hund. Är det ett dåligt krav ?
Blev kanske ett rörigt inlägg.